Zijn er al winkels die kapotte spaarlampen terug nemen?

Anderhalf jaar geleden heb ik hier gevraagd waarom je wel batterijen bij winkels kunt inleveren en geen spaarlampen. Nu zijn we weer een stuk verder in de tijd en is er weer een spaarlamp kapot gegaan. Kan ik die nu wél ergens inleveren? De chemokar komt op een onmogelijke korte tijd op een onmogelijke plaats. Ik doe de oude spaarlamp altijd in het doosje van de nieuwe dus zoveel kans op breuk is er niet eens. Als er geen winkels zijn die ze terugnemen gaat ook deze lamp weer gewoon de vuilnis in. Typisch geval van jammer maar dan moet de overheid maar voor betere voorzieningen zorgen.

12 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Volgens de bron komt dit in de "nabije" toekomst, dat je deze lampen bij winkels kunt inleveren. Dit stamt uit 2009 en ik weet niet of het inmiddels is ingevoerd.

Verder kun je spaarlampen inleveren bij ophaal punten van KCA (Klein Chemisch Afval). Dit zijn soms chemo-karren, maar ook bepaalde bouwmarkten hebben deze (soms). Ik kan je geen specifieke plaats geven, aangezien dit afhankelijk is van je woonplaats.

Google leverde met "Amsterdam centrum + KCA" de volgende bron op (als het goed is de onderste)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij het milieupark kan je die ook inleveren.