Hoe kan ik achterhalen of er iemand ongeoorloofd in mijn huis komt?

Al enige tijd heb ik sterke vermoedens dat er iemand in mijn huis komt als ik naar m'n werk ben. Doordat mijn deur anders op slot gaat dan ik deze op slot heb gedaan, hiermee bedoel ik: als ik de deur op slot doe, draai ik de sleutel helemaal om, als ik thuis kom, springt ie zo open. Ik heb geen camera helaas.
Er zijn goede vrienden die mijn sleutel hebben en de sleutel hangt in het zicht. Deze vrienden hebben kinderen die vlakbij mij naar school gaan....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.2K

Antwoorden (5)

Zet je laptop met webcam aan, en laat deze elke 10 seconden een fototje van de hal maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats een heel klein takje tegen de deur. Als deze als je thuis komt plat ligt en je er zeker van bent dat dit niet door de wind komt, is er iemand binnen geweest.

Tactiek wordt ook door inbrekers gehanteerd, maar dan andersom. Als er na 3 dagen nog altijd een takje staat, is er niemand thuis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook een klein stukje papier tussen de deur klemmen. (zonder dat dit op valt). Als deze op de grond ligt als je thuis komt (of hij is weg) dan weet je ook genoeg.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om het nog lastiger waarneembaar te maken: Neem een haar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik een camera kopen, Die moet je goed verbergen dat de camera niet gezien word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter heeft ooit een haar op de deur en de deurpost geplakt. Toen het verbroken was wist ze dat haar vermoedens waar waren.
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ze woonde met een ander iemand in hetzelfde huis. Ze heeft haar er op aangesproken en toen bleek dat er uit haar kamer allerhande zaken waren ontvreemd. Het andere meisje viel meteen huilend door de mand. Nadat alles geregeld was en geretourneerd, heeft ze haar niet aangegeven en alleen mij ervan verteld.
Ik zou lekker een vrije dag opnemen en op de bank gaan zitten wachten! Boekje lezen, geen geluid of lampen aan en afwachten maar.