Wat zijn de risico's van een te vochtig huis.

Het is bij ons altijd koud in huis ook zomers heb je in huis een trui aan.

Mijn zoon is altijd benauwd en verkouden mijn moeder en broer ook hadden dat in het oude huis niet.

Nu hadden we laatst zo'n lucht vochtigheid meter is de kamer staan en die stond meestal op 100 tijdens het koken veel hoger de luchtvochtigheidsmeter stond niet in de keuken.
We luchten wel veel, ramen staan open

Bij mijn buurvrouw staat de laminaat vloer omhoog ze woont hier nog geen 6 maanden dus die hebben er ook last van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtvochtigheid van 100% is praktisch gezien eigenlijk onmogelijk. Mocht het 99 procent zijn dat regent het zo'n beetje in je huis, of je hebt last van erg veel condensvorming. Dat het tijdens het keuken hoger wordt van 100% is natuurlijk onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft mijn verhaal niet te geloven. Ik heb alleen geschreven wat wij op een meter gezien hebben en ja we hebben heel veel condens op de ramen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
99% kan ik geloven. 100% misschien (afronding). >100% bestaat niet. Dan zou ik terug gaan naar de winkel.

Het beste antwoord

Van vocht in je woning wordt je niet direct ziek, maar hierdoor kunnen echter wel schimmels en huisstofmijten goed groeien. En die gedijen het bij een luchtvochtigheid van boven de 70%. De beste luchtvochtigheid voor een woning is 50%. Bij twijfel kun je de luchtvochtigheid meten met een hygrometer.

De schimmels en huisstofmijt die in de vochtige woningen groeien verspreiden prikkelende stoffen in uw woning. Deze stoffen kunnen bij mensen met aanleg voor astma en astmapatiënten allergische klachten veroorzaken als benauwdheid, hoesten of chronische neusverkoudheid.
Kinderen die opgroeien in een vochtig huis hebben een grotere kans op problemen met hun gezondheid dan kinderen die in een gezond huis wonen. Van alle kinderen die in een vochtig huis opgroeien krijgt ongeveer 25% chronische luchtwegklachten.

http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/23132-vocht-in-uw-woning-een-gevaar-voor-uw-gezondheid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie wij hadden zon meter staan in de stond standaard rond 100% dus niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (1)

TE veel vocht kan meerdere dingen betekenen.
Als je het zelfs met ventileren niet wegkrijgt zal er denk ik ook een zeiknatte kruipruimte zijn.

Gevolgen: Schimmels die ziekmakend zijn. Dat hoesten is een teken.
Als het een huur huis is direct de woningbouw bellen.

Verder eens kijken WAAR dat vocht vandaan komt.