Wat zijn de risico's van een te vochtig huis.

Het is bij ons altijd koud in huis ook zomers heb je in huis een trui aan.

Mijn zoon is altijd benauwd en verkouden mijn moeder en broer ook hadden dat in het oude huis niet.

Nu hadden we laatst zo'n lucht vochtigheid meter is de kamer staan en die stond meestal op 100 tijdens het koken veel hoger de luchtvochtigheidsmeter stond niet in de keuken.
We luchten wel veel, ramen staan open

Bij mijn buurvrouw staat de laminaat vloer omhoog ze woont hier nog geen 6 maanden dus die hebben er ook last van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van vocht in je woning wordt je niet direct ziek, maar hierdoor kunnen echter wel schimmels en huisstofmijten goed groeien. En die gedijen het bij een luchtvochtigheid van boven de 70%. De beste luchtvochtigheid voor een woning is 50%. Bij twijfel kun je de luchtvochtigheid meten met een hygrometer. De schimmels en huisstofmijt die in de vochtige woningen groeien verspreiden prikkelende stoffen in uw woning. Deze stoffen kunnen bij mensen met aanleg voor astma en astmapatiënten allergische klachten veroorzaken als benauwdheid, hoesten of chronische neusverkoudheid. Kinderen die opgroeien in een vochtig huis hebben een grotere kans op problemen met hun gezondheid dan kinderen die in een gezond huis wonen. Van alle kinderen die in een vochtig huis opgroeien krijgt ongeveer 25% chronische luchtwegklachten. http://huis-en-tuin.infonu.nl/diversen/23132-vocht-in-uw-woning-een-gevaar-voor-uw-gezondheid.html

TE veel vocht kan meerdere dingen betekenen. Als je het zelfs met ventileren niet wegkrijgt zal er denk ik ook een zeiknatte kruipruimte zijn. Gevolgen: Schimmels die ziekmakend zijn. Dat hoesten is een teken. Als het een huur huis is direct de woningbouw bellen. Verder eens kijken WAAR dat vocht vandaan komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100