Wij hebben op Marktplaats een kunststof kraai gekocht tegen duivenoverlast. Hoe kan ik die best verzwaren?

Onlangs hebben wij via internet (Marktplaats) een kunststof kraai gekocht omdat wij veel last hadden van duiven. De duiven zijn sinds het plaatsen van die zwarte kraai nagenoeg verdwenen. We hadden de kraai nu aan een touwtje vastgemaakt aan een haakje in de vensterbank, maar aangezien de kraai toch helemaal hol is, willen wij hem gaan vullen met, ja..., met wat..? Dat is nu de vraag. De kraai is weerbestendig en kan zomer en winter buiten blijven staan. Wij willen dat ook zo houden. Maar hoe kunnen wij hem verzwaren? Is purschuim een optie of blijft de kraai dan te licht? Cement? Klei? We zijn erg tevreden met de kraai, hoor. Dat is dus niet het probleem. Maar we willen hem gewoon zwaar maken opdat we hem niet meer met een touwtje of draadje hoeven vast te leggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Antwoorden (6)

Ik zou kiezen voor klei waar stenen in gekneed zitten, gewoon kiezels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou geen purschuim, gewoon zand in doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen purschuim?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moeilijk eruit te halen en moeilijk om te doseren (je weet nooit hoe ver het uitzet). Zand is onderhoudsvrij en doseerbaar. Als het te veel is laat je er zand uitlopen en vice versa.
Vul hem met zand,dan kan hij geen kant meer op.
Succes
burgos
12 jaar geleden
Waarom maak je er niet een klein plaatje beton onder of zet je hem op een plaatje ijzer? Ik denk dat als je hem vult met iets, dat 'ie kopzwaar wordt/is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hem ook vullen met iets wat in Nederland veel voor handen is:

Water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten gaten in het onderlijf van de kraai. Onbegonnen werk om eerst al die gaten te dichten.
Vullen met vogelzand, schelpenzand. Dat kan met een trechtertje door een heel klein gaatje. Dit gaat veel makkelijker dan gewoon zand.
Te koop bij de dierenspeciaalzaak en sommige supermarkten.
Ivana