Hoe komt het toch dat ik het de ene keer koud heb en de andere keer nergens last van heb terwijl de verwarming toch altijd op 20ºC staat ?

Omstandigheden zijn hetzelfde in huis.Dus er staan geen ramen extra open.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik ben bijna 51 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Amadea
12 jaar geleden
In het profiel staat dat je een vrouw bent, maar er staat geen leeftijd bij. Is dat soms achter in de veertig? Dan zou het kunnen zijn dat je last begint te krijgen van opvliegers. Die beginnen ook wel door het eerst koud te krijgen.

Het beste antwoord

Als de verwarming onder de 20 graden aanslaat wordt het daarna 20 graden of zelfs ietsje warmer, door dat weer uitslaat komt ie weer onder 20 graden te liggen, dat voel je, ook al zijn het maar 1-2 graden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (5)

Misschien komt het doordat je ervoor iets anders doet bijv. sporten.
Het kan ook aan de kleren liggen, trek als je het koud hebt gewoon een dikke trui aan.
Of misschien moet er controle worden gedaan naar je verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien heeft je lichaam moeite met warmte op te bouwen, en het dus ook koud hebt. kunt wel 2 warme truien aandoen, maar dan kun je het nog koud hebben.

~ neem eens een warme douche, dan zal heel je lichaam opgewarmt zijn, als het binnen 20º is zal die het nog moeilijk koud krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk heb je het minder koud als je regelmatig wat eet en meer beweegt: daarmee houd je je bloedsomloop beter op gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je lichaam geen computer is. Je lichaam vraagt om energie, geeft energie.
Het ene moment meer dan het ander.
Verder zijn er meer dingen in huis die de temperatuur beïnvloeden, neem koken of de droger die aan staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er ook vanaf waar je vandaan komt, kom je van buiten met 7ºC, dan is die 20ºC ineens warm, maar kom je vanaf ergens waar het meer dan 20ºC is, dan lijkt het een stuk kouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik dit nu zo'n 8 jaar heb.Ik kon makkelijk bij een temperatuur van 18º C leven maar ik ben in de gezondheidszorg gaan werken bij oudere en daar is het altijd bloedheet. Sindsdien heb ik het altijd koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou een goede verklaring zijn. Maar, kunt u de verwarming dat niet een paar graadjes hoger zetten? Dat heeft u er misschien geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dank je dat kan wel maar ik vroeg mij gewoon af hoe het eigenlijk mogelijk is dat ik het zo wisselend voel.