Welke makelaar zoekt ook huurwoningen voor zijn klant?

Wij zijn druk op zoek naar een huurhuis van max. 600 euro per maand. We zoeken in zo'n 17 plaatsen rond het werk. Op internet is er weinig te vinden, heel af en toe een huisje. Bij allerlei woningstichtingen is de wachttijd zo'n 5 jaar, wij staan al 3 jaar ingeschreven en staan nog steeds op plekken rond de 100. Daarom willen we actie ondernemen en een makelaar vinden die kan helpen zoeken. Is het echt zo moeilijk om een huurhuisje te vinden? Welke makelaar in de buurt van spijkenisse zou een huurhuis kunnen zoeken voor ons?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je via een makelaar erg weinig kans maakt.
Jullie willen ca. €600 uitgeven aan huur per maand.
Huren tot €652 vallen echter onder de sociale huurwoningen. En deze woningen worden nooit door makelaars verhuurd, maar alleen door woningbouwverenigingen.

Om daar voor in aanmerking te komen gelden strenge criteria w.b. inkomen en gezinsgrootte.

Makelaars krijgen doorgaans de duurdere, vrije sector woningen in de verhuur. Maar deze huren kunnen oplopen tot €1000 per maand.

Wel kun je proberen een leegstaand huis, dat in de verkoop staat, te huren.

Op Funda heb je verder een speciale afdeling met huurwoningen. Heb je daar al eens op gekeken? (link aan de linkerkant). Daar heb je wel een kans(je).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wat-is-een-sociale-huurwoning-en-wanneer-kom-ik-daarvoor-in-aanmerking.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
++ enige goede antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woningen tot € 652 kunnen ook verhuurd worden door particulieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wel, maar niet door makelaars. Vraag me wel af of die woningen dan niet wettelijk vallen onder sociale huurwoningen. Want dat weet ik niet.
De huurmarkt zit ook op slot. Heb je dat item gisteravond in Radar gezien? Een paar weken geleden was hetzelfde onderwerp in de Ombudsman. Heel triest .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet er niks van haha

Andere antwoorden (4)

Ik heb ook ooit via een makelaar gehuurd. Gewoon de makelaars in de buurt even opbellen met je vraag
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
het gaat om een huur in de sociale sector dus hier is geen makelaar bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij zegt de persoon toch duidelijk dat ze 5 jaar moeten staan ingeschreven, maar dit pas 3 jaar is, dat ze daarom actie ondernemen?
Wat dacht je dan? Dat ze de social sector opbellen met: Ik wil NU een huis!!
Hier is er een die online alsook in het echie bemiddelt:

http://www.huizenverhuur-vanrijswijk.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
het gaat om een huur in de sociale sector dus hier is geen makelaar bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie bij vorige antwoord..
Inderdaad, dat doet iedere makelaar. Bedenk wel, dat huren in de privésector duurder is dan bij een woningbouwvereniging. Maar soms kan het niet anders.
Bij een makelaar ben je ook zeker van een goed huurcontract. Bij louche kamerverhuurbureaus moet je het resultaat nog maar afwachten.
Ivana
12 jaar geleden
Dan moet U kijken straatinfo spijkenisse of ander dorpje je krijg eerst koopwoningen te zien en dan huur.