Klopt het dat huisspinnen altijd met z'n tweeën zijn?

Ik hoor vaak dat als je een huisspin in je huis ziet er altijd nog eentje is, ik vroeg mij af of dit waar is en of het dan een mannetje en een vrouwtje zijn of van hetzelfde geslacht. waar komt dit gedrag vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
37.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa! Inderdaad ik heb ook hiervan gehoord ik zou er ook graag meer van willen weten of het inderdaad wel waar is ... Iey ik haat spinnen hoop het van niet

Antwoorden (5)

Of het waar is of niet weet ik niet maar hier is het tot nu toe altijd uitgekomen. Ik heb vaak redelijk snel achter elkaar huisspinnen moeten weghalen.
Ik heb ergens gelezen dat je ten allen tijden zo rond de 1500 spinnen in huis hebt. Dus dan is het ook eigenlijk niet zo moeilijk om er meer dan 1 te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tering 1500 :O ik word al gek als ik er 1 zie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ghahaha! 1500! Kom op zeg! Waar haal je dat getal vandaan? (of woon je in een huis met tig kamers?)
De meeste spinnen in huis zien we nooit, maar zijn er wel.
Spinnen hebben altijd wel een favoriet plekje, waar ze hopen iets te eten te vangen.
Vaak is dat in een hoek bij het plafond.
Juist omdat dit een goede plek voor ze is, zullen er vaak meer dan een zitten.
En juist in die hoek, zullen wij ze ook makkelijk zien zitten.

Als je een merel op het gazon wormen ziet zoeken, zal je ook vaak meer dan een merel zien, zo is dat met spinnen ook .
De hoek is alleen een goede plek om wat te vangen.
dat er dan toevallig twee zitten is toeval, kunnen er ook drie zijn of een.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mannetjes en vrouwtjes komen alleen samen om te paren en blijven verder niet bij elkaar in de buurt.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat als er een aantrekkelijk plekje voor een spin is dat een andere daar in de buurt gaat zitten, maar spinnen zijn geen 'maatjes'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ooit wel eens spiderbuster gebeld(ja die bestaan echt) en die zeiden dat ze niet in kolonies leven dus als je er meerdere hebt is dat toeval. de spinnen die binnenkomen zijn op zoek naar een vrouwtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan natuurlijk zo zijn, dat je het verwacht - er ook naar uit kijkt - en daarom ook de volgende spin sneller opmerkt.
Maar toch twijfel ik of het altijd een geval van self fulfilling profecy is.
Zo'n grote, harige wolfspin van een dikke 5 cm doorsnee, die zie je (gelukkig!) niet zo vaak, maar áls ik er eentje zie en ik laat hem/haar vroegtijdig overlijden, dan gebeurt het wel errrug vaak dat er kort daarna een tweede opduikt op ongeveer dezelfde plek.