Waarom voel je je zo relaxed na een warm bad/douche?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de warmte van het water de huid en je geest ontspant. En badolie doet daar ook aan mee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan je lichaam volledig ontspannen. Door de warmte zetten je bloedvaten uit waardoor de geneeskundige stoffen in je lichaam sneller hun bestemming bereiken. Vooral bij spierpijn kan een warm bad deugd doen. Bij hartpatiënten kan het ook helpen, omdat het alle spieren ontspant, en de persoon rustiger maakt waardoor de kans op een hartaanval verminderd wordt. Een bad kan ook genomen worden als middel tegen jeuk. Dit kan soms een slopend gevoel geven als er een lichaamsdeel niet wil stoppen met jeuken. Een bad kan dit tegengaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een warm bad kan helpen ontspannen en je te ontstressen.

Warm water kan de bloedsuikerspiegel verlagen met ongeveer 13 procent,genezen pijnlijke spieren en zorgt ervoor dat de dikke darm goed werkt.
Ander onderzoek gedaan in Japan,stelden vast dat met een 10-minuten weken in warm water kan de gezondheid van het hart verbeteren.
Temperaturen rond 32-35 graden celsius met deze temperaturen is een functie om de poriën die kunnen helpen giftstoffen te verwijderen.

Na een bad nemen,het lichaam fris aanvoelt.