Hoe kan ik het beste een kaars doven?

In deze donkere tijd worden er weer veel kaarjes gebrand, maar hoe kun je deze het beste uitmaken?
Een waxinelichtje brand wel op in 1 avond.
Een grote kaars uitblazen gaat altijd "walmen", dat is niet best voor je lichte muur.
Met de vingers, dan brand ik deze altijd.
Dus wie heeft nog een idee.

Toegevoegd na 1 minuut:
kaarjes moet natuurlijk kaarsjes zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.5K

Het beste antwoord

De lont even onderdompelen in het gesmolten kaarsvet en er meteen weer uithalen. Daarmee voorkom je walmen en de lont is voor de volgende brandbeurt goed doortrokken van kaarsvet, hetgeen de levensduur van de lont ten goede komt. Gebruik een lucifer, tandenstoker, paperclip of iets dergelijks om je vingers te sparen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
dat is nog eens een slimme manier, kende dit niet +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is zo simpel dat je er vanzelf nauwelijks opkomt. Volgens mij de beste methode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super goed, heb het inderdaad al bij meerdere kaarsen gedaan.
Echt PERFECT, dank je wel!!!!!!!!!

Andere antwoorden (2)

Een kaarsendover gebruiken, zal ff opzoek gaan naar een plaatje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan zelf een kaarsendover maken van een gebruikt blikje tomatenpuree. Dat is zo'n heel klein blikje.
Maak er een handvat aan, want het blikje wordt heet. Je zet het blikje over de vlam, die dan geen zuurstof meer krijg, dooft en afkoelt. Er is dan geen walm.
Je vingertoppen van duim en wijsvinger nat maken met speeksel en dan de vlam met die vingers uitknijpen.
Dan brandt je je vingers niet hoor.