wat te doen tegen snelterugkomende zweetlucht in oude tshirts?

Bij oude t-shirts komt de zweetgeur onder de armen veel sneller dan bij nieuwe shirts. Alsof de oude lucht is blijven zitten. Is hier iets tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook met T- en poloshirts die ik nog maar een enkele keer gedragen heb. Polyester (sportkleding) is nog erger dan katoen. Liever toch een andere oplossing. :-)

Het beste antwoord

Bepaalde bacteriën overleven wassen op lagere temperaturen en veroorzaken die geur. Weken van de kleding in een oplossing van soda, zout of azijn voordat je ze wast wil nog weleens helpen. Een keer wassen op een hogere temperatuur ook. Dettol werkt ook maar dan hangt er weer zo'n penetrante fenolgeur om je heen... Helemaal uitroeibaar is het probleem niet. Het gaat om lichaamseigen bacteriën, die ook de gewone zweetlucht veroorzaken en iedere keer toch weer in je kleding terechtkomen. Als je een remedie gevonden hebt die werkt, gewoon herhalen als het probleem zich weer voordoet.

Mogelijk dat Oxi action (hygiëne?), in een andere antwoord geopperd, een oplossing is. Wel prijzig, maar dat is Dettol ook, maar die ga ik zeker binnenkort eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien is de oudere stof wat dichtgeslibd met kalkdeeltjes, huidschilfers enz.
Was ze eens in een flinke scheut azijn, dat lost vaak veel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oxi action speciaal verkrijgbaar voor dit probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer boorzuur eens . Kan je krijgen bij de apotheker .
Dient normaal voor zweetvoeten maar is echt effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet giftig?
GEWOON IETS HETER WASSEN OF IN EEN KOMMETJE WAT VAATWASSERPOEDER DOEN EN HEET WATER UIT DE KRAAN DE OKSELS VAN HET SCHIRT HIER IN 10 MIN. WEKEN.HET ZIT HEM NIET IN DE TRUI OF ZWEET,VAAK IS DE DEODERANT DE BOOSDOENER OMDAT DIE ER BIJ 40 GRADEN NIET GOED UITGAAT.HEB IK GEMERKT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weggooien, krijg je er meestal nooit meer helemaal uit