Wat is dit voor insect ?

Deze engerd kwam uit een jas die al een tijdje op dezelfde plek hing zonder gedragen te worden. Heb geen idee wat voor een insect het is dus ik hoop dat iemand anders het wel weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto?
Amadea
12 jaar geleden
Eerst opslaan als JP(e)G, dan kan een foto op GV geplaatst worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het foto plaatsen nu wel gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de 'Forficula auricularia'
Amadea
12 jaar geleden
Ik dacht ook dat ie op een oorwurm lijkt, maar dan mist ie het merendeel van de scharen aan z'n achterlijf....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu ligt ie in het water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een audio worm

Het beste antwoord

Dat is een oorworm, maar een deeltje van zijn achtertang is afgebroken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord ! Toch een redelijk bekend beestje dus ik ben weer gerustgesteld haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit het andere deel van zijn tangetje nog in je oor? Check even.. lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dianaaaa Ja maar ze kunnen wel steken hoor.

Andere antwoorden (2)

Vertoont zeer sterke overeenkomsten met: http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=insecten&id=587 Komt normaal tot sept voor, heeft wellicht in jas zitten overleven? Komt zeer veel voor in NL, zeker in gebieden met naaldbomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Over welk insect heb jij het nou, de naam staat niet in je antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de link niet geopend dan? Arhopalus Rusticus. Had er echter niet aan gedacht dat de achtertang afgebroken kon zijn, oorworm zal het dan wel zijn. :)
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dit is echt geen halsgroefboktor.
Dit lijkt ook erg op een wit dinyimmak.. (ik weet niet of ik het goed heb op geschreven) Klinkt heel onlogisch omdat ie zwart is... Maar had precies zo een insect gezien paar jaar geleden.. En een vriend (toen nog een vriend) wist veel over insecten en die liet ik hem zien.. Hij zei dat het een wit dinyimmak was.. En deze lijkt er erg veel op.. Voor de rest weet ik eigenlijk niks over insecten en weet ik niet eens of je het zo schrijft eerlijk gezegt.