moet er altijd bij kaarsen een plateau onder?

stel, dat dit niet altijd het geval is: bij welke niet en bij welke wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.3K

Het beste antwoord

Als je die dikke kaarsen hebt van verschillende hoogten is het gewoon leuk om die bij elkaar te zetten op een plateau. En ook omdat ze zonder plateau eronder na een poosje gaan lekken op je tafel. (na een poos komen er gaten in de buitenkant v.d. kaars en gaan ze lekken).
Je kan ook een enkele kaars zetten op een kaarsenhouder met zo'n pin erop, waar je de kaars op vastpint. Als hij dan gaat lekken komt het ook niet op je tafel.
Als je het niet erg vindt om kaarsvet op je tafel te krijgen, kun je ze gewoon op tafel laten branden, maar het is wel gevaarlijker denk ik omdat als hij bijna op is zal meestal het lontje wel uitgaan, maar de kans op brand is groter.
De lange dunne kaarsen moet je wel in een standaard zetten, dat kan niet anders, en meestal zit daar een klein plateautje onder waar het lekkende kaarsvet op valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kortweg gezegd, bij lekkende kaarsen wel en bij niet lekkende kaarsen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel het handigst, omdat je van te voren niet altijd weet welke kaarsen gaan lekken. Ze hoeven maar een klein beetje scheef te staan en er loopt al kaarsvet naar beneden. Ter bescherming van je tafel is het wel het beste.