Zomertijd en wintertijd: is mijn dubbele energiemeter daarop voorbereid?

Hoe gaat mijn dubbele energiemeter om met zomer- en wintertijd? Om 23.00 uur s'avonds en in het weekend heb ik goedkopere stroom (nachttarief). Wat gebeurd er is al we naar wintertijd of zomertijd gaan? Hoe houdt mijn energiemeter daar rekening mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Antwoorden (2)

Dat staat er gewoon ingeprogrameerd, net als bij een PC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n computergestuurde meter heb ik nog niet gezien, wel heb ik zelf een op afstand uitleesbare meter van Oxxio, die schakelt om met de externe schakeldraad van het elektrabedrijf.
Bij een normale mechanische kilowattuurmeter wordt de omschakeling verzorgd door een aparte schakeldraad die het elektriciteitsbedrijf centraal aanstuurt.
Ook bij moderne meters zal dezelfde draad voor de omschakeling zorgen.