Problemen met mijn cv. Wel warm water. Na het douchen slaat de verwarming even aan. Maar na verloop van tijd gaat de cv toch weer uit. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4K

Het beste antwoord

Kan zijn dat je retourwater (wordt rondgepompt) een te hoge temperatuur heeft. De ketel/boiler etc. stopt dan met opwarmen omdat het toch geen nut heeft. Echter, de thermostaat geeft al die tijd een signaal af dat het in de ruimte (waar deze hangt) te koud is en zal dan ook weer moeten aanslaan. Kan dus thermostaat probleem zijn, een foute aansluiting (verwarming gaat aan als je doucht) of je ketel heeft problemen. Voor de rest wat weinig info om verder zinnig ideeen te kunnen ventileren :)

Toegevoegd na 2 minuten:
OF natuurlijk het waterniveau, maar dat was hierboven al aangegeven ...

Toegevoegd na 2 minuten:
OF natuurlijk het waterniveau, maar dat was hierboven al aangegeven ...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik ergens controleren wat de temperatuur van het retourwater is? En hoe kan ik dat verhelpen?
Druk is voldoende en foute aansluiting lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien hij altijd gewerkt heeft. In display ketel staan 3 temperaturen aangegeven. 48,63 en 87. (AWB ketel)

Andere antwoorden (1)

Twee mogelijkheden:
1: Je probeert er zelf achter te komen wat er aan de hand is. In dit geval schat ik de kans hoog dat als je op de drukmeter van de cv kijkt, de waterdruk te laag blijkt. Bijvullen met de tuinslang en je probleem is opgelost.
2: Je belt morgenochtend een CV-mannetje (installatiemonteur), die komt morgenmiddag langs en met een beetje geluk ben je voor een paar tientjes van je probleem af.