moet helaas vijg in pot houden ,hoe laat ik hem het beste overwinteren?

hij heeft een gestreepte paars schil,met wat voor een soort heb ik hier te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Een vijg in een pot, is wat meer vorstgevoeligger dan in de volle grond.
Zet bij vorst, de pot op de grond, tegen het huis aan, liefst op een zuidkant en bind er een flink stuk noppenfolie rond de pot.
Gaat het streng vriezen, dan zou ik de vijg tijdelijk in een schuurtje zetten of zo, dat niet wordt verwarmd.
Er zijn in ons land 28 soorten vijgen, heel moeilijk te zeggen, welke soort jij nu hebt.