Is het noodzakelijk om massief grenen (Yellow pine) koplatten aan de achterzijde/onzerzijde ook te gronden met grondverf?

De koplatten Worden naast deuren en ramen gemonteerd op gestucte wanden. Voorzijde worden uiteraard wel in de grondverf gezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Als het binnenshuis is, dan is het zinloos, tenzij er sprake is van vochtige muren bijv. door optrekkend vocht.

Overigens: Het kan natuurlijk geen kwaad en is maar weinig extra werk. Bovendien goed tegen kromtrekken zolang koplatten (architraven) nog niet gemonteerd zijn en nog in de schuur liggen....

Buitenshuis is het uiteraard wel nodig.