Bestaat er ook een afdroogdouche?

Ben ik na het douchen net lekker warm, sta ik bij het afdrogen weer te rillen! Bestaat er een douche die mij na het douchen meteen zou kunnen eh... droogföhnen bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Is uiteraard al uitgevonden.
Met name voor invaliden, maar als je het ziet zitten, wat let je?
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat is een geweldige uitvinding... Waar kan ik er een bestellen?

Hij bestaat niet, maar je kunt het ontwikkelen nog hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sauna misschien? Al is dat geen douche en nemen de meeste liever eerst een sauna en dan een douche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ff in je nakie onder de ingang van V&D gaan staan. Daar komt altijd veel warme lucht uit. (Na de zomer althans.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klink wel lekker, maar in deze tijd van haast, zal dat geen succes worden. Ik denk trouwens ook dat het slecht is voor je huid. Die droogt ook uit. En wat dacht je van de energiekosten? Ook niet echt van deze tijd. Kortom leuk idee, maar het wordt hem niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorlopig de gewone fohn maar nemen....voelt lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een thermostaatkraan je badkamer wat warmer stoken. Desnoods tijdelijk, dus alleen rond het moment dat jij douchet.

Kinderen rollen wij na het douchen vaak in een grote handdoek. Dat scheelt al een heel eind. Zonodig onder een dekbed. Dus in een handdoek onder het dekbed, en dan wat heen en weer schuiven - zo word je vanzelf droog.

Daarna alleen nog de "moeilijke plekjes" op de gewone manier afdrogen: tussen de tenen, tussen de benen, oksels, gezicht en haren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat probleem niet want mijn badkamer is klein met weinig ventilatie. Na het douchen is het net een stoom cabine ( zoals bij turksbad / sauna) . Lekker warm want de waterdamp in de lucht zorgt ervoor dat de luchtvochtigheid 100 % is en dat voelt erg warm aan. Ook na het afdrogen..

Dus misschien kan je de ventilatie afzetten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je met een goede katoenen handdoek stevig afdroogt komt de doorbloeding in je huid goed op gang (en en passant raak je nog een berg dode huidschilfers kwijt) als je daarna in je kleren schiet zou je je al gauw weer behaaglijk moeten voelen (mits je voldoende en goed eet en genoeg slaapt).
Een warme luchtstroom kan niet tippen aan het gevoel van stevig afdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik daar nooit last van. Ik vind het juist heerlijk om na een warme douche in de kou af te drogen. Des te sneller ben ik droog en fris. Plus dat de warmte van de douche nog diep in mijn huid zit en snel weer terug naar boven komt. In een warme ruimte afdrogen vind ik een ramp, want dan ben ik door het zweten na het afdrogen natter dan ervoor, en gelijk dus ook niet meer fris...
Maar ik herken het wel. Mijn man blijft in de douchecabine (waar de damp nog hangt) staan terwijl hij zich afdroogt. Voor hem is dat prettiger dan de cabine open te doen en in de kou te staan. MIsschien voor jou ook een idee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt zo'n apparaat dat in toiletten van b.v. een V&D hangt voor je handen? Ben bang van niet misschien kun je er 1 laten bouwen,zal wel prijzig zijn. Of anders een straalkacheltje installeren en dat op je blootje richten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed. je kan zo'n baby- warmte lamp installeren. Kost wel veel stroom , alle energiebesparing met spaarlampen is in één keer teniet gedaan...