Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vijver is zeer helder, vissen gezond, maar zuurstofplanten zijn na 2 weken zo dood als een pier. Hoe kan dat?

Als ik nieuwe zuurstofplanten in mijn vijver doe, zijn deze na enkele weken helemaal verdwenen, terwijl het vijverwater toch "gezond" is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als je dat nu doet klopt het wel, het water is nog te koud. Maar de plantjes zijn niet dood die komen echt wel terug op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vijverplanten gaan pas over enkele weken groeien ;)

Wacht nog even met kopen of misschien gaan je planten dan wel groeien. Bij mij komen ze vanzelf elk jaar nog mooier terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede voedingsbodem en de vissen willen ze ook nog wel eens opeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien zitten er giftige viseetbactierien in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij vijverproblemen altijd beginnen met water te testen. Ook al is het water helder het kan door veel regen een slechte samenstelling hebben voor zuurstofplanten .Een ander en veel voorkomend probleem zijn de waterplanten die in het voorjaar uit verwarmde kassen komen, deze overleven het koude voorjaars water niet. komt nog bij dat veel aangeboden zuurstofplanten totaal niet geschikt zijn voor vijvers. Ze zijn prachtig groen als je ze koopt maar binnen een week dood. Alleen inheemse zuurstofplanten die nu uit koud buitenwater komen zijn zeer geschikt. En zullen altijd groeien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding