Hoelang zijn heipalen ?

Ze zijn hier in de buurt bezig met palen van 17 meter, zijn er gebieden in Nederland waar ze veel langer zijn, en hoe lang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
6.8K

Antwoorden (4)

In diverse lengte afhankelijk voor hoe diep deze moeten en de methode waarop ze worden aangebracht 35 meter
ronron1212
12 jaar geleden
De langste op internet vermelde heipaal is 39 meter. Deze ging in Rhoon de grond in. De betonnen heipaal van 20.000 kilo zwaarte was bestemd voor een geluidsscherm langs de A15. Die lengte was nodig omdat de ondergrond pas in de diepere lagen stevig genoeg is om het gewicht te dragen.
Amadea
12 jaar geleden
heipalen hebben verschillende lengtes, voor dat de palen de grond in gaan word er een sonderingsonderzoek gedaan, dat is om te bepalen hoe de grond in lagen is opgebouwd. Daar passen ze de lengte op aan zodat het op een goede laag staat, zand oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn kleintjes.

Het heeft ook niets met het gebied te maken maar wat voor bebouwing er op komt.

Weet een plek waar tot veertig meter geboord werd om heipalen te storten.