Hoe noemt men zo'n lamp die 's ochtends geleidelijk aan licht begint te geven en die dient als wekker? En waar kan men zoiets kopen?

We willen er het liefst eentje met een lamp die het natuurlijk daglicht zo dicht mogelijk benadert (of waarin je zelf zo'n lamp kunt steken. Men gebruik dat soort lampen ook voor in een terrarium voor reptielen en dergelijke)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Volgensmij bedoel je een wake-up-light
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo tussen de 70-120 euro en verkrijbaar bij bijvoorbeeld bol.com:
http://m.bol.com/Default.asp?xf=1006&SQ=C88C81CE%2D606F%2D454F%2DB243%2DD4EE9799FF61&NODEID=%7B00A9A519%2DD64B%2D4F2F%2DAE0B%2D31941DFFCFBB%7D&PRODUCTID=C6A37A20-DD6F-4B9D-AB06-FC652174E7C5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor 40 euro een wake up light bij de HEMA, maar of er een daglicht lamp in kan, dat weet ik niet

Andere antwoorden (4)

Gedeeltelijk antwoord staat hierboven al. Ik heb ze bij de Bijenkorf gezien en bij V&D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die lamp/wekkeer is va philips en kan je volgens mij bijna bij alle elektronica stores kopen
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hpiklips wake-up-light is te koop bij mediamarkt. Maakt je wakker met licht en kan ook met geluiden van de zee of fluitende vogels gebruikt worden

mediamarkt.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je combineert nu twee dingen.

Je hebt daglichtlampen, die zet je aan of uit of je sluit ze op een dimmer aan, en die kun je gebruiken om jezelf, je planten of dieren extra daglicht te geven - om flora of fauna te kweken of bij sommige mensen om een winterdip binnen te perken te houden. (Niet te verwarren met een lichttherapielamp, dat is weer heel wat anders.) Te koop bij elke goede lampenhandel.

Daarnaast heb je de lichtwekker of wake up light, die een half uur voor je op moet staan begint met een beetje licht, dat steeds sterker wordt, eventueel gecombineerd met geluid (radio, cd, vogelgefluit, ruisende zee), en op het tijdstip dat je er echt uit moet hoor je een alarmsignaal en ben je al bijna zo wakker dat je fris en vrolijk opstaat. Te koop in lampenwinkels, winkels met medische spullen, huishoudzaken, warenhuizen...

De twee dingen hebben niets met elkaar te maken, dus moet je bedenken wat je nu eigenlijk bedoelt.

Uit eigen ervaring: ik ben een vreselijk moeilijke 'opstaander', zeker in de winter als het nog donker is, en die lichtwekker werkt bij mij geweldig: geen ochtendhumeur meer, geen behoefte de dekens compleet over me heen te trekken, ik ben in staat om op te staan en een boterham te eten, ik ben dan gewoon... sja, wàkker ;-)