REMEHA AVANTA Wat is er te doen aan een E5 storing

Valt steeds in storing

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
19.7K

Antwoorden (1)

Hallo HenryLuisman,

Ik heb dezelfde ketel als jou en ik heb even in de handleiding gekeken.

De oorzaak van E5 is dat de CO2 afstelling niet juist is.
Als oplossing staat er: Controleer CO2 afstelling op het gasblok; Controleer ontstekings/ionisatiepen ; Controleer Rookgasafvoer-/luchttoevoer aansluitingen.

Wat ik in jou geval zou doen is even de ontstekingspen eruithalen en deze even schoonmaken met een schuurpapiertje.
Deze ontstekingspen vind je op de grote metalen plaat bij het kijkglaasje/oogje (hij zit met 2 schroefjes vast)
Na het schoonmaken en terug monteren even op de "R" knop drukken dat hij reset.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles al gedaan
CO2 gemeten
Nieuwe onsteking (ionisator)
Schoongemaakt etc.
Systeem doorgespoeld.
Afvoerkanaal op dak schoongemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hij blijft de melding E5 geven ?Ook na reset ?