Piramide theezakjes van verschillende merken lijken van soort plastic. Waar zijn ze van gemaakt en mogen die nu niet bij het GFT afval?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat klopt inderdaad. De zakjes zijn van PET wat polyethyleen is, en dus kunststof. Na gebruik mogen ze niet in de gft-bak maar moeten ze in de gewone vuilnisbak.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Precies zoals je zelf al bedenkt: als je de theeresten in de GFT-bak gooit dan zou het zakje bij het plastic afval mogen. Maar wie gaat dat nou uit elkaar peuteren? Daarom is de grijze bak de handigste plek.