Als de bliksem in je huis slaat en er breekt brand uit, ben je daar dan doorgaans voor verzekerd?

Ik ga er hierbij van uit dat er sprake is van aanwezigheid van de gangbare verzekeringen en bovendien dat er niet onderverzekerd is. Of zou dit vallen onder natuurrampen waarbij niet wordt uitgekeerd? (Ja ik weet dat ik mijn polis kan checken, maar ik weet niet zo gauw waar die is.) Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja, dat wordt gedekt.
Een klein beetje logisch is het wel. Ga maar na: hoe groot is de kans dat dit gebeurt, wat zijn de kosten voor herstel áls het gebeurt, en hoeveel premie is men bereid ervoor af te dragen. Conclusie: het is aantrekkelijk voor een verzekeraar om dit in het pakket op te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klinkt idd logisch en het is duidelijk iets anders dan bij een natuurramp als een overstroming waarbij talloze huizen tegelijk torenhoge schadeposten zouden claimen. Thanks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de uitleg over de logica erachter.

Andere antwoorden (2)

blikseminslag valt gewoon onder je verzekering
is een standaard brandoorzaak dus valt zeker niet onder natuurrampen
sterkte !
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. En de sterkte heb ik gelukkig niet nodig. Een paar bewoners van huizen hier vlakbij echter wel... Dus daarom vroeg ik het me af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Als het op uitbetalen aankomt zullen ze bij (bijna alle) verzekeringsmaatschappijen iets verzinnen om er onderuit te komen. Spreek uit ervaringen. Vraag de polisvoorwaarden op. Neem nooit genoegen met een eerste afwijzing en reageer adequaat.