Als de bliksem in je huis slaat en er breekt brand uit, ben je daar dan doorgaans voor verzekerd?

Ik ga er hierbij van uit dat er sprake is van aanwezigheid van de gangbare verzekeringen en bovendien dat er niet onderverzekerd is. Of zou dit vallen onder natuurrampen waarbij niet wordt uitgekeerd? (Ja ik weet dat ik mijn polis kan checken, maar ik weet niet zo gauw waar die is.) Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat wordt gedekt. Een klein beetje logisch is het wel. Ga maar na: hoe groot is de kans dat dit gebeurt, wat zijn de kosten voor herstel áls het gebeurt, en hoeveel premie is men bereid ervoor af te dragen. Conclusie: het is aantrekkelijk voor een verzekeraar om dit in het pakket op te nemen.

blikseminslag valt gewoon onder je verzekering is een standaard brandoorzaak dus valt zeker niet onder natuurrampen sterkte !

Als het op uitbetalen aankomt zullen ze bij (bijna alle) verzekeringsmaatschappijen iets verzinnen om er onderuit te komen. Spreek uit ervaringen. Vraag de polisvoorwaarden op. Neem nooit genoegen met een eerste afwijzing en reageer adequaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100