Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik er aan doen ,mijn dubbellen ramen HRXX slaan aan de buitenkant ???

Sind ander half jaar heb ik dubbel glas ramen HRXX maar ze beslaan steeds aan de buiten kant.
Ze zijn pas schoon gemaakt maar dat haalt niets aan !!!!
Weet iemand wat je daar aan kan doen ????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
928

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Daar is niets aan te doen. Het is een teken dat ze goed isoleren:

Het buitenste laagje glas krijgt geen warmte mee van de woonkamer kant van het glas. Hierdoor koel het zeer snel af, en wordt het een relatief koud object in de buitenlucht: Het glas beslaat als het glas kouder wordt dan het condensatiepunt.

Geen zorgen maken: Alleen in de overgang van zomer naar Herfst zal dit gebeuren. Over een paar weken zijn je ruiten weer prima helder bij het opstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens met een schoon doekje met een beetje afwas er op over de droge ruit te wrijven, bij ramen in auto's helpt dat ook goed, dit is trouwens een tijdelijk probleem, het is herfst en er is veel vocht in de lucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor autoruiten heb je goedjes zodat er makkelijker druppelvorming ontstaat en er daardoor beter zicht ontstaat.

Volgens mij o.a. met nanodeeltjes.
Misschien kan je zoiets proberen, zodat het druppels worden die naar beneden lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding