Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een redelijke prijs voor grond?

Ik woon in een van de noordelijke provincies en heb een huis met grond op erfpacht. De verkoper wil me de grond wel verkopen. Wat is een redelijke prijs voor grond in het buitengebied, waar al een huis op staat en waar verder niet op gebouwd mag worden? Ik wil graag goed de onderhandelingen in gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op www.kadasterdata.nl kun je een rapportage kopen van alles wat er de laatste tijd bij jou in de buurt verkocht is, waardoor je een goed beeld krijgt van de waarde.

Anders kun je ook informatie inwinnen bij een makelaar want ik schat zo in dat het ook nog uitmaakt dat je die woning zelf al bewoont. Dat drukt de prijs, want de grond is niet vrij te verkopen. Dus aan grondprijzen van recent verkochte objecten in de buurt heb je misschien niet zo veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat schommelt erg. Zie hier pagina 5 en verder: http://www.gemeentelijkgrondbeleid.nl/grondbeleid/LinkClick.aspx?fileticket=EnmQKqPTFZI%3D&tabid=79&mid=456

Hou rekening met 20-40 euro de kwadraad meter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je het beste even met een plaatselijke makelaar overleggen. Eventueel kan hij ook nog voor jou het onderste uit de kan halen. Hij kent de wet en de haken en ogen. Dat kan tegen een tevoren afgesproken prijs.
Als leek sta je vaak met de handen in het haar, tenzij je zeer geslepen bent.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding