Ik ga een stuk grond kopen naast mijn huis. Hier loopt echter nog een stroomkabel door heen. Levert dit geen problemen op met de energiemaatschappij?

Het gaat om een hoekhuis waar een stukje grond naast is. De kabel levert energie aan het blok huizen waar wij wonen. Ik ben niet van plan om de grond te bebouwen. Het is bedoeld als siertuin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (3)

meestal staat in de kavelpapieren die je bij de notaris krijgt,aan welke voorwaarden je je moet houden.
Bv. inderdaad niet bouwen,niet graven tot bepaalde diepte,en NATUURLIJK het niet aftappen van stroom van die leiding.
We hebben dezelfde situatie ongeveer 8 jaar geleden gehad,we hebben toen de energiemaatschappij,de kabel laten traceren,zodat je precies weet waar die ligt om problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat maakt helemaal niet als je maar niet aan die stroomkabel komt zal je er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet er verstandig aan om de kabel te laten verplaatsen.
(dit komt wel voor je eigen rekening, en niet die van de gemeente)
Maar in dat geval, als er ooit iets mee is of ze willen het vernieuwen, dan hoeft niet je hele tuin overhoop gehaald te worden.