mijn senseo slaat steeds uit ik heb hem verschijnende keren ontkalkt maar ook dat helpt niet kan dus geen bakkie zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
capthavoc
12 jaar geleden
Als je het probeert krijg dan wel een druk opbouw ?
en valt dan uit ? dan is er zeker iets verstopt ja
of valt hij uit bij het opwarmen ?
dan is kans op kortsluiting groter
loopt er met ontkalken wel water doorheen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ook last van, en zelfs al bij allebij mijn senseo's, ik heb er namelijk 2, een wat ouderen en een nieuwer model. Hij warmt gewoon goed op, lampje knippert niet meer, dus hij zegt in principe dat hij klaar is met opwarmen.
Je drukt op de knop 1 kopje, geeft een (pis) straaltje koffie en slaat af, helemaal uit.
Ik heb mijn senseo's gewoon altijd goed ontkalkt.
Maar nu als ik hem wil ontkalken doet hij het ook. En het valt me op, dat als je net opstaat en het eerste bakje wil zetten, het fout gaat, en naarmate je meer kopjes zet, het steeds beter gaat, net of dat ding zelf ook wakker moet worden.
En het valt me op, dat als hij tegen het minimaal aan water loopt hij ook geen probleem heeft.
Maar met een volle water reservoir wel. Erg vreemd, ik heb nu ook een gewoon koffiezetapparaat gekocht.
Heb ik daar geen last meer van.

Antwoorden (1)

Wat bedoel je met slaat steeds uit? Gaat het lampje knipperen? Loopt er water ergens uit of gaat het lampje zelfs uit?

Ik heb dat ding al vanaf 2001, bijna antiek dus en hij doet het nog steeds 100% al heb ik er wel een Nespresso bij.

Hoe behandel ik mijn Senseo apparaat? Eens in de zoveel tijd gooi ik er een ontkalker in van Senseo. Bakjes spoel ik na gebruik altijd af liefst met warm water. Zorg dat gaatjes altijd schoon zijn. Zorg dat de houder goed in het app. zit anders gaat ie lekken. Hoop dat je hiermee wat kunt.