Waarom krijg je geen strepen als je bij het ramen wassen een ui in het water doet?

Wat is de werking van de ui ?een of andere reactie of zit er wat in de ui.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritus helpt ook en ruikt lekkerder !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@goldenten: Spiritus (amonia/glassex/uien/etc.) laat altijd een filmlaag achter...

Het beste antwoord

Wanneer je gewoon een scheutje afwasmiddel in het water doet krijg je ook geen strepen. Of hebben de glazen die je in de kast hebt staan ook strepen? En de kwaliteit van het materiaal is van essentieel belang. En zeer zeker waar het rubber betreft. Rubber heeft de vervelende eigenschap dat het op termijn gaat scheuren...

Verder speelt nog één ding mee dat van essentieel belang is: Dit is de (nicotine) rook/vet aanslag op de ramen. Hier ontkom je niet aan in een normaal huishouden. Omdat dit afhankelijk is van de wijze waarop je, het eten bereid. En vergeet de aanslag van fijnstof niet. Dit om de heel simpele reden dat dit niet te ontkomen is. Tenzij je natuurlijk alles potdicht houdt...

En dan is het ook nog van belang van welk matteriaal de kozijnen zijn. Houd neemt altijd vocht op. Dus zorg ervoor dat deze altijd eerst schoon zijn voordat je aan de ramen begint om deze droog te trekken. Wat kunstof en aluminium kozijnen betreft. Deze nemen geen vocht op. Maar zijn doorgaans wel het meest vervelende om schoon te houden. Wanneer deze niet goed schoon zijn heeft het ook geen zin om een ui te gebruiken. Want de strepen voorkom je echt niet door de uit...

De strepen waar je op doelt komen door het feit dat je tegen een filmlaagje aan werkt. Dit filmlaagje wat word achter gelaten door de glassex/amonia/spiritus/uien etc. etc. En niet geheel onbelangrijk. Wanneer dit film laagje word achter gelaten door de rook/vet aanslag dan zul je op termijn de trepen nooit meer weg krijgen zonder professioneel materiaal. Kom dit iedere maand wel een keer tegen in de branche...

En wanneer je er de (financiële) mogelijkheden toe hebt. Investeer dan een paar euro in professioneel materiaal. Een Unger raamtrekker heb je compleet voor gemiddeld € 8,27 incl. BTW. En hierbij het voordeel dat als het rubber vervangen moet worden dat je dan € 1,05 kwijt bent voor een nieuw rubber. En geen € 4,98 voor een Handy raamtrekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk, hier herken ik toch de professionele schoonmaker, prima antwoord!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar natuurlijk is dat zo. Hoewel ik ook in de branche ben opgegroeid... Het is alleen aan de gemiddelde huisvrouw/man moeilijk uit te leggen dat deze kleine dingetjes een wereld van verschil uit maken... En niet geheel onbelangrijk...
* Schoonmaken zonder water kan niet...
* Schoonmaken met vuil water kan niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
acceptabel antwoord.

Andere antwoorden (1)

Ik heb n.a.v. die verhalen over ui in het sop ook een keer zo gedaan. Nou nooit meer hoor! Had daarna een film op de ramen, wat ik met geen mogelijkheid eraf kreeg, duurde minstens een jaar, waarin ik van alles probeerde. Voor mijn schoonmaakazijn sinds die tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik ga dat ook nooit proberen, maar Oma's huismiddeltjes hebben het niet over sop, maar over lauw water ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had al zo het gevoel, dat ik iets verkeerd had gedaan, pff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een professioneel advies dan: Gebruik gewoon een scheutje afwasmiddel. De glazen die je in de kast heb staan doe je toch ook niet met 'oma's paardenmiddelen'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Starbless !