De oorzaak wegnemen, nl. vocht, meestal als gevolg van gebrekkige ventilatie. Dan verdwijnen ze vanzelf of ze drogen uit.

Lees meer op:
http://www.ppd.nl/ppd/determinatielab/overige-hinderlijke-geleedpotigen/pissebedden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk heb je houtrot dit hout dient vervangen te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Een pissebed is een onschuldig beestje dat van vochtige ruimtes houdt. Graag verwijs ik je door naar de onderstaande link, waar je er alles over kan lezen.
Succes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste: ze doen geen kwaad.

Allereerst moet je:

- zorgen dat ze geen voedsel kunnen vinden (ze eten vooral rottend afval, liefst planten dus denk ook aan rottend hout, desnoods dieren of [vers] fruit)
- zorgen dat je goed ventileert - ze kunnen niet overleven in een erg droge omgeving
- zorgen dat ventilatieopeningen zijn afgesloten met gaas

Wil je ze vangen: leg uitgeholde rauwe aardappels neer (met de uitholling naar beneden), daar kruipen ze in, en dan kun je ze buiten zetten.
Andere mogelijkheid: een (liefst aardewerken) bloempot volproppen met vochtig stro en die op een plek leggen waar je ze veel ziet - ze gaan daarin zitten, je dumpt de volgende dag het stro en doet er nieuw in, zet de pot weer neer en gaat zo verder.
Dweilen met water met een scheutje chloor kan helpen.
Je kunt lijmvallen kopen waar ze aan vast blijven plakken.
Ze zouden net als mieren een hekel hebben aan koper - dus misschien helpt het een paar munten neer te leggen, of om koperband te halen bij het tuincentrum en dat bij de deur te plakken (let wel: dan gaan ze ook niet meer naar buiten als ze al binnen zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak aanpakken.

Pissebedden houden van vocht. Bij voorkeur met wat schimmel. Dikke kans dat je ergens een lek hebt. Meestal een afvoerleiding. Soms een waterleiding. Een lek in een dak of de vloer van een doucheruimte kan ook nog.

Ga na waar je de meeste pissebedden hebt zitten. Zitten ze op zolder dan is het waarschijnlijk een lek in het dak. Zitten ze in de kelder dan is het meestal een afvoerbuis die lek is.

Je kan een professionele bestrijder bellen maar die kan ook niet meer doen dan symptoombestrijding zolang de oorzaak niet is aangepakt.