Wie weet welk koffiezetapparaat een goede vervanger is voor de senseo?

Aangezien de senseo erom bekend staat dat het ding lekt aan de onderkant[bij mij dus ook] zoek ik een goede vervanger waar ook pads in gaan,maar in welk apparaat gaan pads en is een goede vervanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Het beste antwoord

Ik heb er een van princess, kunnen ook pads in.. En er zit ook ook melkschuimslangetje aan waar ik superfan van ben.. Volgens mij kan je dit merk gewoon bij blokker en bcc kopen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er gaan geen senseo pads in, maar in een Nespresso machine gaan cups. Niet goedkoop (37 cent per cupje) maar oneindig veel betere koffie dan een senseo bakkie.

De machines heb je van 50 tot honderden euros.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wat mij tegen houdt want ik vind die cups best wel prijzig. De min is niet van mij.
Raar antwoord misschien, maar een GEREPAREERDE senseo.

Het is nl niet zo dat elke senseo lekt, ik heb er al jaren één (nadat ik failliet was gegaan aan de lekkere (geef ik toe) koffie van de nespresso), en die senseo lekt niet (en meerdere apparaten bij vrienden/kennissen ook niet).

De lekkage heeft te maken met de manier waarop de voorraadtank in de houder zit en tenzij je een gewoon koffiezet apparaat met een niet afneembaar water reservoir neemt houd je dit risico volgens mij:

zie onderstaande tips, als het werkt doet hij het weer zonder lekken: (stukje uit bijgevoegde link)

Lekt er water bij de watertank?
De watertank staat in een rubberring
Die rubberring moet goed aansluiten op de onderkant van de watertank.
Als u de watertank uit de Senseo haalt, moet de rubberrand geheel zichtbaar zijn.
Dus er mag geen plastic over de rand zitten, want dan sluit de watertank niet goed aan.
Als dit wel zo is dient u de rubberring goed te centreren in de behuizing.
Tevens dient de rand van de rubberring droog te zijn.
Als het water er uitloopt als u geen watertank er in heeft staan is de kans groot dat het driewegventiel kapot is.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou nu al de derde keer zijn dat ik het apparaat terug moet brengen vanwege een lekkende onderkant en tot twee X toe de hendel afgebroken.
Ik gebruik zo'n filterhoudertje voor m'n eigen koffie omdat ik dit lekkerder vind dan een pad.
In principe zou dit moeten kunnen omdat het hiervoor gemaakt is. Ik heb van meerdere gehoord dat het lekken een algemeen bekend probleem is bij de senseo.
Kijk maar eens in google,het staat er vol mee.
amigo
12 jaar geleden
in dat geval..... zijn de andere suggesties beter denk ik. Wat een ellende zeg. Die van mij doet het als een zonnetje (maar als ik heel eerlijk ben moet ik opbiechten dat ik er daarvoor één had die standaard te weinig water gaf, was niet heel dramatisch natuurlijk maar je moest wel 2x op die knop drukken, en daar was alle tips ten spijt niks aan in te stellen) Dus ik ben wel met je eens dat er regelmatig iets is met die dingen
ik heb nu een vierkante senseo die lekt echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat daar ook zo'n herbruikbaar filtertje van Melita in die toen ook te koop is geweest om je eigen koffie in te doen?