Wat voor salamandertje is dit en kan ik hem in thuis houden en wat eten deze diertjes ?

Ik kwam dit diertje tegen op het fietspad tijdens het uitlaten van mijn hond,ik stapte er bijna op.
Wat is het voor salamandertje en kan ik dit diertje gewoon thuis houden en wat moet ik hem dan te eten geven ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alle in nederland voorkomende salamanders zijn beschermt, dus je zult hem zowiezo terug moeten zetten in het wild. Het is denk ik de kleine watersalamander Triturus vulgaris. Salamanders eten muggenlarven en andere insectenlarven in het water, en sommige eten waterslakken, of de larven van hun salamander soortgenoten.

Deze kleine watersalamander is nu op zoek naar een winterplaats om in de winterslaap te gaan. Door al de vijvers tegenwoordig in al die tuinen is de gewone kleine watersalamander zeer algemeen geworden, maar omdat het een nachtdiertje is, zie je ze bijna nooit. Zoek een plekje voor hem ergens achter in je tuin, waar een rommelhoekje, of composthoop is en laat hem daar maar los. Binnen houden betekent zijn dood, is ook wettelijk verboden. Toegevoegd na 1 minuut: Salamander op je foto is een vrouwtje, te zien aan de kleur en de kleine stipjes

Ze eten ook REGENWORM in stukjes gesneden Maar vrijlaten is natuurlijk t beste bij een sloot in de buurt

Bronnen:
Vroeger had ik er zelf eentje die ik ook...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100