Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen paarden sla eten?

Ik heb nog een halve krop al afgespoelde lollo bionda liggen (weet niet of dat nog wat uitmaakt) en wil dit aan de paarden in de buurwei geven.

Toegevoegd na 1 uur:
n.a.v. de antwoorden: Ik had ze vorig jaar bijna rauwe koolresten gegeven tot mijn gevoel zei of dit wel goed voor ze was. Na opzoeken bleek dat dit dus heel gevaarlijk voor ze kon zijn. Vanaf die tijd vindt ik het niet meer zo logisch om ze zomaar alles te geven. De eigenaar spreek ik niet zo vaak omdat hij de wei ook huurt voor zijn paarden, al vindt hij het prima dat ik ze groente en fruitafval geef. Ik kon over sla verder weinig vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
8.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik wist dat helemaal niet interesant

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, een paard mag sla! Zeker als het maar een halve krop is, kun je dat heel goed voeren aan een paard.

Wat een paard bijvoorbeeld niet mag is aardappel vanwege de grote hoeveelheid zetmeel, die een paard maar moeilijk kan verwerken. Bovendien bevat het (net als andere nachtschadigen, zoals tomaten) pyrrolizidine-alkaloïde; een gifstof die bij een grote inname slecht is voor het paard. Geen tomaten en aardappel voeren dus. Maar sla is prima spul.

Meer over paarden en voeding in onderstaande links!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja waarom niet?

Vinden ze lekker ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag wel {als de eigenaren het goed vinden} maar niet teveel want dan kunnen ze aan de spelleritus {diarree} raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan dat gewoon want paarden kunnen ook wortels komkommer en tomaat en paprika eten waarom dus geen sla
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding