Verstopt een prikvlieg zich bewust als het licht aan gaat?

Als je 't licht uitdoet zoemen ze binnen een minuut rond je oor, doe je het licht aan is dat beest in geen velden of wegen te bekennen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frustrerend he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me dat ook altijd af ja! Die beestjes horen toch niet te kunnen nadenken...?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja nogal.. 'S Nachts hele tijd oorlogje spelen ipv slapen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou denken van niet maar ik twijfel er aan. Kan toch geen toeval meer zijn?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me sowieso af WAAR ze zich verstoppen. In een kleine kamer met alleen maar witte muren kan ik ze alsnog niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Vaag toch. De prik-hollow-vlieg kunnen we ze beter noemen haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een prikvlieg een mug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep
;)

Het beste antwoord

Die muggen komen af op temperatuur van bijv. je lichaam. Daarom prikken ze ook altijd 1 persoon vaker als er 2 in de slaapkamer zijn. Er is er altijd eentje warmer. Daarnaast houden die beesten niet van wind. Dus als jij gaat bewegen om het licht aan te doen, komt er wind door het verplaatsen van de deken en er ontstaat een nieuwe warmtebron... het lampje. Dus mug compleet in de war...... in ieder geval niet meer bij jouw oor.