wat is dit voor een vlieg??

Hij heeft een Blauwe kop en een rood achterlijf.
volgens mij heeft hij geen rust want hij zit geen seconde stil om een foto te maken vandaar deze onduidelijke foto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

Het is een goudwesp. De Gewone Goudwesp (Chrysis ignita) lijkt er op. Maar er zijn meer soorten uit deze familie, die er op lijken. Dat is vanaf deze foto niet te doen. Ze zijn inderdaad heel beweeglijk.
Het zijn wespen, die als een koekoek eitjes in de nesten van andere wespen en bijen leggen. De larven eten de andere larven op. Ze hebben een hardpantser, dat ze beschermt tegen steken.
Ik heb een foto en beschrijving staan op mijn site.

Groeten,
Thijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prachtige site Thijs !!!!
Allemaal eigen foto's?
+

Andere antwoorden (1)

Het is een kruising lijkt het net, maar het meest lijkt ie op een vuurwesp ( zeer zeldzaam hier in nederland)