hoe komt het dat mijn gaspitten het steeds minder goed gaan doen?

een gaspit doet het niet meer, een gaspit valt sinds een jaar steeds na een paar minuten uit de derde geeft nog maar erg weinig warmte terwijl hij vol aanstaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Antwoorden (4)

dit kan verschillende oorzaken hebben. Het meest voorkomend is dat de buisjes waar het gas door stroomt beetje bij beetje verstopt raken en er steeds minder gas door de buisjes kan stromen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien schoon maken of het bovenste gedeelte er goed opleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij bleek het water te zijn dat na een schoonmaakbeurt bleef zitten.

Zelfs na 2 weken!

Alles los halen en doorblazen. Met een speltje kan je eventuele aanslag lospeuteren en hij doet het weer!
12 jaar geleden
Dat zijn de sproeiertjes die dicht komen te zitten. Enerzijds vuil dat erin komt en anderzijds oxidatie. Als je het dekseltje eraf doet, kan je met een dopsleutel de sproeiertjes eruit draaien. Je kan er dan nieuwe indoen of met behulp van een fijne naald de oude proper maken. Zorg ervoor dat je het gaatje niet te groot maakt, want dan wordt de vlam ook te groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, als je ze eruit draait, vergeet niet dat gasaansluitingen in regel linksdraaiende schroefdraad hebben.