Zijn glow in the dark stickers/dingen nou slecht?

Zo ja: wat is er dan slecht?

Toegevoegd na 5 minuten:
Vergeten toe te voegen: slecht voor de gezondheid bedoelde ik!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
10.3K

Het beste antwoord

Nou, ze doen 't meestal maar even. En dan kun je ze wegknikkeren. Dus... in die zin zijn ze slecht, want ze komen op de vuilhoop of in de oceaan terecht om de plastic soep nog wat aan te sterken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Bij http://en.wikipedia.org/wiki/Chemiluminescent staat er niks over schadelijkheid... Dus waarschijnlijk valt 't wel mee (al is alles relatief, natuurlijk. Maar ik zou 't niet proberen te eten, gezien de formules met scheikundige elementen die er bij staan).

Toegevoegd na 32 minuten:
Héél vroeger waren de lichtgevende wijzers van wekkers en dergelijke trouwens licht radioactief. Dat mag niet meer verkocht worden (althans in Nederland, en rommelmarkten uitgezonderd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, behalve natuurlijk als je bewust met je troep omgaat ;) Ik heb trouwens nog van die glow in the dark stickers van jaren terug (die heb ik toen opgeplakt toen ze net op de markt kwamen). Die doen het nog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die stickers maken meestal gebruik van fosforescentie, en echte 'glow in the dark' sticks maken gebruik van chemoluminescentie. Eigenlijk zijn 't dus twee vragen in één ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons zijn nog nergens bakken te vinden waar je plastic in kunt stoppen. Waarschijnlijk geldt dat nog voor de meeste steden (99%) ;).

Andere antwoorden (6)

Ze moeten zichzelf opladen met (zon)licht om weer te glowen in het donker. Dat die dingen ''slecht'' zijn (behalve voor het mileu omdat ze van plastic zijn) heb ik nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en kinderen doen steeds weer het licht aan om die dingen te kunnen blijven zien, dus ze gaan niet slapen. Slecht voor de kinderen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb wel eens gehoord dat die dingen straling kunnen geven, maar volgens mij is dat niet bewezen.
mijn kind heeft ze ook op haar slaapkamer, dus ik geloof er niet zo in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze gebruikt nvoor waar ze bedoeld zijn, dan kan het geen kwad... Het is een innemen/opladen van fotonen en afgeven van fotonen, meer niet...
Maar geen thee van trekken of opeten of zo... Dan gaat het allemaal goed komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het simpele antwoord is: Nee. Echter er zijn vele soorten van glow in the dark. Als je de hierna volgende link bekijkt. (helaas in het engels) Gaat er een wereld voor je open.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De echte glow in the darks zijn /waren gloeiwormpjes en die heb ik al lange tijd niet gezien,maar die waren niet slecht!