is de huurmarkt weleens ingestort?

in nederland bij vrije verhuur (geen woningbouw)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Nee, volgens mij was dat nooit het geval. Er is altijd een tekort aan huurwoningen geweest. De vraag maar woningen was altijd groter dan het aanbod. Zeker na de oorlog is er veel en snel bijgebouwd maar die woningen voldoen tegenwoordig ook niet meer aan de eisen van onze tijd. Er staat wat informatie in onderstaand artikel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de antwoord en het interessante artikel!

Andere antwoorden (1)

Op de huurmarkt en geen woningbouw? Dan denk ik meteen aan de enorme leegstand van kantoorruimte. Omdat de economie stagneerde, de beroepsbevolking niet is toegenomen en er nieuwe vormen van werken kwamen zoals telewerken en flexwerken, stond in 2010 zo’n 14% van de kantoorruimte in Nederland leeg. Deze leegstand is voor een groot deel structureel en zal waarschijnlijk in de toekomst verder toenemen.

In allerlei gemeenten worden plannen ontwikkeld om de leegstaande kantoren een nieuwe bestemming te geven, b.v. door ze geschikt te maken voor hotels of de panden te verbouwen tot woonruimte, b.v. voor studenten.
Pieter2011