Is mijn rolgordijn verkeerd gemonteerd?

Ik heb een rolgordijn voor een dakraam op zolder, het zit in zo'n cassette. Het is geen veluxmerk, maar de goedkopere variant van de Praxis. Een week lang ging het goed, maar de laatste tijd springt hij spontaan terug. FLOEP!!! Je schrikt je rot als je er onder ligt te slapen. Valt mijn rolgordijn nog te redden of is tie verkeerd gemonteerd? Nu gebruik ik sterke tape om hem dicht te krijgen. het Praxispersoneel heeft er weinig tot niets over te zeggen. De bijsluiter heb ik gewoon netjes opgevolgd. Ik heb het gevoel dat ik mijn €120 heb verspild!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.8K

Het beste antwoord

En dat geeft een behoorlijke knal :-).

Ik heb zelf ook een dergelijk rolgordijn, wel is waar niet van de Praxis, maar die deed hetzelfde. Je zou eens kunnen kijken of er onderin de zijgeleiders eindstopjes zitten. Deze zijn veelal met een klein schroefje wat strakker af te stellen waardoor hij minder snel los schiet.

Hoop dat det werkt voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit werkte inderdaad, wat een opluchting! Bedankt, scheelt een hoop gedoe!

Andere antwoorden (2)

Vanaf de plaats op de camping kan ik niet zien of je rolgordijn juist gemonteerd is. Laat een specialist er naar kijken en als de fout gevonden is kun je garantie vragen bij de leverancier. Mits natuurlijk is aangetoond dat het RG goed gemonteerd was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een paar van velux opgehangen (bij iemand anders) en dat kon je bijna niet fout doen en als je iets fout zou doen dan doen ze het helemaal niet.

Bij jouw hebben ze het een week gedaan, dus zou je denken dat je het goed hebt gedaan.
Daarna zou er iets los kunnen zijn gaan zitten,
ook kan er iets kapot zijn gegaan.

Eerst proberen of je iets vast kan zetten,
daarna zou ik ze los halen en terugbrengen.
Het praxis personeel kan er ongeveer net zoveel over zeggen als wij hier, maar ze kunnen je wel een nieuwe geven.
Volgens mij is het dan aan hun om aan te tonen dat jij het fout hebt gedaan.
Zelf als dat het geval is, dan nog mag je verwachten dat het niet moeilijk is om een rolgordijn op te hangen. Als het dus makkelijk verkeerd gedaan kan worden, dan kan dat jouw niet aangerekend worden. Voor 120,- mag je een degelijk product verwachten.