tijdens douchen heb ik soms wel 5x koud water hoe kan dat ? zie verdere uitleg

in ons appartement hebben we sinds korte tijd een nieuwe geiser.
een Vaillant turboMAG.
als ik douche dan zet ik de warme kraan nooit vol open en m'n vriendin wel
zij heeft er nooit last van maar ik soms wel 5x tijdens een douche beurt
dat ik onder een koude douche sta.
er wordt ver dan geen water gebruikt we hebben een gewone meng kraan (geen thermostaatkraan)

vriendin zegt dat ik de kraan ook helemaal open moet draaien maar naar m'n mening hoeft dit helemaal niet te kunnen, je moet ook onder een zachte warme straal kunnen staan

iemand een idee waar het aan kan liggen ?
geiser is nieuw ( 6 maanden oud/jong )

en heb er al vanaf het begin last van

Weet jij het antwoord?

/2500

Door maar weinig warm water te vragen kan de ketel soms even uitslaan. Warme kraan vol open en met koud bijmengen geeft het beste resultaat. Toegevoegd na 44 seconden: Mocht je het teveel water vinden, kun je een waterbesparende douchekop nemen, die haalt iets van de druk af...

Ik heb hier zelf ook last van gehad toen ik nog een geiser had. Ik weet het niet helemaal zeker maar ik denk dat het komt doordat de brander van de geiser, wanneer deze op het laagst mogelijke pitje brand, nog steeds te veel warmte levert voor de hoeveelheid water die er door de geiser loopt. Als de brander dan door zou blijven brander zou het water dus veel te heet worden of de geiser zelfs kunnen oververhitten en kapot gaan. Om dat te vermijden schakelt de geiser uit (of naar een log lager pitje dat dan weer te weinig warmte oplevert) wanneer de watertemperatuur te hoog dreigt te worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100