Is het nodig om op een kinderkamer een slot op (kunstof) raam te zetten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (6)

Ik zou nooit het risico willen lopen dat je kindje het raam uit zichzelf kan openen, ik zou zeggen altijd doen. Ze zijn, ook al zijn ze klein, heel vindingrijk om ergens toch bij te kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, de meeste ongevallen gebeuren binnenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kind uit het raam valt, is het ongeval buitenshuis.
Nee, nergens voor nodig. Als de kinderen groot genoeg zijn om het raam te kunnen openen, zijn ze ook groot genoeg om uitgelegd te krijgen dat dat gevaarlijk is, en niet naar buiten moeten klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het risico bestaat dat je kindje het raam zelf open maakt en naar buiten valt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller vermeldt helaas niet om welke leeftijd het hier gaat...

Ik ben het zeker niet eens met Jelle. Stel, als je kind groot genoeg is om iets als een aanrechtkastje te openen, wil je toch ook niet dat ze een slokje uit een onbekende fles kunnen nemen, dus dat kastje doen we wel op slot. Alleen wijzen op het gevaar is dan niet genoeg, het blijft een kind, dat van nature nieuwsgierig is. Een peuter/kleuter dat een raam kan openen wil niet vallen, maar heeft misschien nog niet zo'n goeie balans. Wij ouders moeten ze behalve vertellen wat er kan gebeuren ook echt behoeden voor gevaar en dus wel zorgen dat ze het raam niet zelf kunnen openen. Ik denk zelfs dat ouders na een ongelukkig incident zullen worden aangesproken op het feit dat de kinderen konden vallen en verantwoordelijk zullen worden gehouden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een echt slot is misschien niet nodig maar wellicht een grendel of kierstandhouder buiten hoogte bereik van je dreumes. Als ze groter worden groeien ze vanzelf naar de vrijheid om hun raam te kunnen openen ;-)

http://www.google.nl/imgres?q=kierstandhouder&hl=nl&newwindow=1&safe=off&sa=X&biw=1431&bih=855&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=4TNqp41x1t_ROM:&imgrefurl=http://www.nauta.com/product/nauta/Kierstandhouders/Nemef_kierstandhouder_2828_2829_2830/1/86/1854&docid=gOCwaWqOqYPyhM&w=290&h=240&ei=ewBJTuC9Gs3tOau-4fwF&zoom=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf al zou je je eigen kind voor 100% kunnen vertrouwen.... Er hoeft maar eens een onstuimig vriendje in zijn hoofd te krijgen om de buitenkant van het raam te gaan inspecteren!
Ik moet er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren.

Altijd doen, zelfs al zijn ze, bij wijze van spreken, 7 jaar.
Beter voorkomen dan niet meer te genezen.
Ivana