Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nodig om op een kinderkamer een slot op (kunstof) raam te zetten ?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik zou nooit het risico willen lopen dat je kindje het raam uit zichzelf kan openen, ik zou zeggen altijd doen. Ze zijn, ook al zijn ze klein, heel vindingrijk om ergens toch bij te kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, de meeste ongevallen gebeuren binnenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kind uit het raam valt, is het ongeval buitenshuis.
Nee, nergens voor nodig. Als de kinderen groot genoeg zijn om het raam te kunnen openen, zijn ze ook groot genoeg om uitgelegd te krijgen dat dat gevaarlijk is, en niet naar buiten moeten klimmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het risico bestaat dat je kindje het raam zelf open maakt en naar buiten valt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller vermeldt helaas niet om welke leeftijd het hier gaat...

Ik ben het zeker niet eens met Jelle. Stel, als je kind groot genoeg is om iets als een aanrechtkastje te openen, wil je toch ook niet dat ze een slokje uit een onbekende fles kunnen nemen, dus dat kastje doen we wel op slot. Alleen wijzen op het gevaar is dan niet genoeg, het blijft een kind, dat van nature nieuwsgierig is. Een peuter/kleuter dat een raam kan openen wil niet vallen, maar heeft misschien nog niet zo'n goeie balans. Wij ouders moeten ze behalve vertellen wat er kan gebeuren ook echt behoeden voor gevaar en dus wel zorgen dat ze het raam niet zelf kunnen openen. Ik denk zelfs dat ouders na een ongelukkig incident zullen worden aangesproken op het feit dat de kinderen konden vallen en verantwoordelijk zullen worden gehouden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een echt slot is misschien niet nodig maar wellicht een grendel of kierstandhouder buiten hoogte bereik van je dreumes. Als ze groter worden groeien ze vanzelf naar de vrijheid om hun raam te kunnen openen ;-)

http://www.google.nl/imgres?q=kierstandhouder&hl=nl&newwindow=1&safe=off&sa=X&biw=1431&bih=855&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=4TNqp41x1t_ROM:&imgrefurl=http://www.nauta.com/product/nauta/Kierstandhouders/Nemef_kierstandhouder_2828_2829_2830/1/86/1854&docid=gOCwaWqOqYPyhM&w=290&h=240&ei=ewBJTuC9Gs3tOau-4fwF&zoom=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf al zou je je eigen kind voor 100% kunnen vertrouwen.... Er hoeft maar eens een onstuimig vriendje in zijn hoofd te krijgen om de buitenkant van het raam te gaan inspecteren!
Ik moet er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren.

Altijd doen, zelfs al zijn ze, bij wijze van spreken, 7 jaar.
Beter voorkomen dan niet meer te genezen.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding