Waarom produceert een mens zoveel stof in een slaapkamer?

Het valt me op dat ik de slaapkamer vaker moet stoffen dan bijvoorbeeld de rest van het huis. Waarom is dat eigenlijk: waarom produceren we zoveel stof als we slapen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Stof: Verzamelnaam voor allerlei kleine deeltjes zoals dode huid, maar ook uit elkaar gevallen kleding ed.

Als je beweegt / stof beweegt dan slijt het, en vallen er deeltjes vanaf. Langzaam vervalt kleding beddegoed ed. tot stof.

De plekken waar je je het langste ophoudt op een dag, daar creeer je vooral stof: je slaapkamer ben je lang. tevens kleden de meeste mensen zich daar uit => Bij het uittrekken van je kleren ontstaat een ware wolk van stofdeeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk dat het komt omdat je in een slaapkamer veel katoen hebt, dekbed, matras, kleding etc etc. Dit trekt stof aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn dode huidcellen, want ik zie een mens geen stof produceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt, maar waarom is dat in de slaapkamer dan meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je daar slaapt en dan vallen denken de meeste huidcellen omdat je lichaam in je slaap pas herstelt. Kijk maar onder je bed daar zul je heel erg veel dode huidcellen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedver! Hahahaha.
Dat komt door katoen, knuffels,...