Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vleesetende plant bewegen die??

Dit zal wel een vreselijk domme vraag zijn...maar je ziet in tekenfilms vaak dat vleesetende planten echt actief bewegen..is dat ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tekenfilms kunnen planten ook praten, hetgeen nog niet wil zeggen dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de musical "Little Shop of Horrors" kan die zelfs zingen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja ze bewegen, maar echt heel erg langzaam niet zoals in tekenfilms :p
Je ziet het ook bijna niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal. Ik zag laatst op Nat.Geographic een plant die met een klap dichtsloeg zodra een insect binnen bereik was. Helaas weet ik de naam van die plant niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een venus vliegenval, die heb ik thuis;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cool! Dat wist ik niet!
Ik ga kijken of ik iets op youtube kan vinden ben benieuwd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw, ik heb filmpjes gevonden. Dat ziet er echt cool uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he

Andere antwoorden (6)

Ja zelfs als je eigen vinger er een klein beetje in doet dan gaan ze "bijten" heb zelf kleine vleesetende planten gehad is best leuk hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er zijn inderdaad vleesetende planten maar die kunnen alleen hun ' mond' open en dicht doen om insecten te vangen. Verder bewegen ze niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bewegen ze dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VERDER bewegen ze niet, dus anders dan dat doen ze niet. Oftewel ze bewegen alleen hun bek.
Is het nu begrijpelijk voor je? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey BEWEGEN hun mond. Ookal is het maar een beetje. Ze BEWEGEN.
ha ha, helemaal niet dom, leuke vraag zelfs

Ik denk dat er meerdere antwoorden zijn want er zijn verschillende typen vleesetende planten.

Ik heb er zelf in met een soort kokers aan steeltjes hangen, onderin die kokers zit vloeistof en er zit niet echt een deksel op. Toch is de vorm van de koker zo dat als er een vlieg in komt hij er bijna niet meer uit kan en hij eindigt in de vloeistof en wordt verteerd. Aan mijn plant beweegt helemaal NIKS.

Ik ken echter ook een ander type die een soort "halfronde klepjes" heeft aan het eind van steeltjes met gekartelde randjes (lijken wel tanden). DIE klapt dicht als er een insect op landt en dat gaat nog behoorlijk snel ook.

Maar zoals in films dat ze een halve kamer doorzeilen om je te pakken, nee dat gebeurt niet. De plant "jaagt" niet, maar hij houdt wel een insect vast dat per ongeluk gaat zitten
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
De ene plant is de andere niet. Er zijn er die wel degelijk bewegen (dichtklappen), maar zijn er ook die gewoon open blijven staan en insecten verteren in hun vocht. Voor meer info, zie ook onderstaande link.

http://www.vleesetendeplanten.nl/nl/index.htm
(Lees meer...)
jc54
14 jaar geleden
Een van de meest bekendste vleesetende plantjes die kunnen bewegen is Venus Vliegenvanger.
Dit leuke, winterharde plantje, heeft blaadjes waar een soort tandjes aan zitten die zichtbaar, zelfs snel ,dicht kunnen klappen, de dan gevangen vlieg wordt daarna verteerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dan is het nog het plantje zonnedauw, dat met plakkerige haartjes de gevangen insecten vast houdt, hierna krult het blaadje met de gevangen insect langzaam op, maar dit is niet zo zichtbaar, maar gaat heel langzaam.

Toegevoegd na 4 minuten:
foto's eigen tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kennis van ons heeft een plant met een soort plakkerige, zoete vloeistof erin. komt er een vliegje op
klapt die langzaam dicht.
(hij hoeft niet snel want die vlieg zit vast)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing