We wonen in studentenappartement, hoofdhuurder wil eigen huis... aantal vragen

We wonen op dit moment met 3 man in een Studenten appartement, waar we met ze allen de huur betalen. Er is 1 hoofdhuurder, nu wil die over een tijdje weg gaan, wij willen blijven, kunnen we het contract zomaar (kosteloos?) Overnemen? En stel dat dit kan, hoe zit dat met gas water en licht enzo? En welke belastingen moeten we dan betalen? (Denk aan afvalbelasting, rioolheffingen e.d. En hoe hoog kunnen deze kosten zijn (totaal?) Ik heb hier niet veel verstand van, maar wil me wel goed laten informeren voor we(of ik) klakkeloos alles overnemen, en er vervolgens achterkomen dat we t niet redden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Neem contact op met de verhuurder of iemand anders in huis de hoofdhuurder kan worden of dat jullie allemaal dezelfde status kunnen krijgen. Zo ja, dan kun je gas, elektra en water ook op een andere naam over laten schrijven. Heffingen zijn voor de huurders, behalve ozb (onroerende zaakbelasting), en afhankelijk van de gemeente - kijk op de site van je gemeente(of bel er heen voor specifieke uitleg) hoe hoog die zijn en of er speciale regels gelden voor gezamenlijke bewoning. Alles dus inderdaad eerst goed uitzoeken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100