Wat kun je het beste aan je huis, dat te koop staat, doen als er kijkers komen?

Wij hebben ons huis te koop staan. Waar letten kijkers nu specifiek op en hoe kun je zorgen dat je huis er zo aantrekkelijk mogelijk eruit ziet ?

14 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Het beste antwoord

Mijn vader is 35 binnenhuisadviseur en hij zegt dat het beste is om alle deuren open te zetten en veel licht in huis te creeeren. Verder moet het schoon en fris zijn en tot slot en misschien wel het belangrijkst. Zorg dat er geen gebreken meer aan het huis zijn. dus als de kozijnen een likje verf nodig hebben, verf die dan. Staat er een hoop afval in de schuur gooi dat dan weg. Is een lampje kapot vervang die dan. Zorg voor mooie bloemen en planten in alle kamers. Ook op de toilet en badkamer. Laat niet zien hoe graag jij het huis kwijt wilt maar neem een houding aan hoe kun je hun helpen aan hun wensen te voldoen. En ook al is je huisje nog zo mooi, locatie is alles. Liever een lelijk huis op een mooie locatie dan visa versa. Succes met de verkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Aan de meeste dingen die in dit antwoord staan hebben we voldaan. Zelf heb ik nog een tip erbij: Was de vitrage de dag ervoor, dan ruikt het ook heerlijk schoon en fris!

Andere antwoorden (12)

minimaliseren... dus een aantal meubels weghalen, less is more.

dit geeft voor de potentiele koper een ruimtelijk beeld en kan beter een inschatting maken van waar zijn of haar eigen meubels zouden moeten komen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte raad. Een leeg huis verkoop je niet makkelijk. De meeste kijkers hebben te weinig fantasie om dat in te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de goede orde:ik heb die -1 niet gegeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zegt ook niet *leeghalen* maar *minimaliseren*. Als je huis erg vol is door bijzettafeltjes, die ene gigantische stoel die zo lekker zit maar eigenlijk te veel ruimte inneemt, en twee dressoirs die je hebt omdat je toen je ging samenwonen allebei je eigen meubels meenam, dan kun je inderdaad beter een hoop zooi weghalen, zodat er een ingericht huis overblijft waar je een indruk van ruimte hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je suzyQ jij begrijpt het, het is overigens ook een tip die makelaars vaak geven ;-)
Ze zeggen sowieso dat de geur van koffie of appeltaart de kijkers alvast een positiever gevoel geeft.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zorg vooral dat het er netjes uit ziet en er geen vreemde
geurtjes hangen.

Er wordt natuurlijk veel gelet op het onderhoud van de woning. Verfwerk, scheuren, verzorging tuin.

Meestal vallen mensen voor kleine dingen.
Wellicht heb je iets specifieks aan je huis veranderd.
Vertel dat de makelaar, zodat hij dat aan de kopers
kan meedelen (bijv. een handig kraantje ergens geplaatst
of is er een mogelijkheid voor een open haard ingebouwd of wellicht heb je alles onderhoudsvrij gemaakt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Yess
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :-)
zorgen dat het schoon is. Denk dat dat wel meespeelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haal provocerende dingen weg, wij gingen ooit kijken in een huis met enorme PVDA posters, dat werkte echt niet mee. Maar ook dingen zoals altaartjes, bepaalde familiefoto's, naakt (kunst) of overdreven uitingen van het geloof kunnen mensen storen. Of van die quasi grappige tegelteksten. Probeer je huis er zo neutraal mogelijk uit te laten zien, met veel ruimte en mogelijkheden. Zet asbakken weg, en een appeltaart houdt niet iedereen van, een schoon huis wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb je als potentiel koper toch echt geen belang bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Lampje LOL ( dat zou heel goed mijn huis kunnen zijn ;-)
1. Zorg dat alles schoon is.
2. Doe klein achterstallig onderhoud: die deurklink die loszit, de plinten die er nog steeds niet liggen, dat ene kapotte raampje, de verf die loslaat in het raamkozijn. Vergeet ook de buitenruimte niet.
3. Haal te persoonlijke dingen weg. Als je een hele muur vol foto's van familie en vrienden hebt kan dat afleiden.
4. Zorg dat het niet te vol staat: ruim speelgoed op, je verzameling beeldjes, alles wat ervoor zorgt dat het er voller en kleiner uitziet dan dat het is. Loop desnoods al wat vooruit op je verhuizing en pak deze dingen al in in dozen die je elders (buiten je huis of op zolder/in de garage) opslaat.
5. Zorg dat alle kamers een duidelijke functie hebben. Heb je bepaalde kamers niet in gebruik of juist in gebruik voor verschillende dingen, bedenk dan waar ze nuttig voor zouden kunnen zijn en richt ze zodanig in (bijv: studeer-/logeerkamer). Zo hoeven de kijkers zich minder voor te stellen hoe het zou kunnen zijn, maar zien ze het al.
6. Zorg dat het huis gezellig en behaaglijk is. Midden in de zomer zorg je dat het niet te warm is in huis, in de winter zorg je juist dat het niet te koud is. Is er een open haard, zorg dan dat die brandt (als het niet echt heel warm is). Zet koffie vlak voordat de kijkers komen, en bak liefst ook een appeltaart of een cake. De geur van koffie en gebak zorgen ervoor dat mensen zich er eerder thuisvoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaliseren is het allerbelangrijkst samen met uhhh hoe noem je dat .. anti personaliseren? Ik bedoel, foto's weg prullaria weg. Houd het opgeruimd en schoon en zet bloemen neer. Gordijnen overal open enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aaan een ge-anti-personaliseerd huis is kraak nog smaak aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat wat jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden! Vandaar zo overzichtelijk mogelijk houden zodat de mensen zich het huis met hun eigen spulletjes kunnen voorstellen
De geur van versgebakken brood in huis helpt echt!
Zorg er wel voor dat de geur niet al te overdreven aanwezig is, maar wel net een vleugje. Bak dus bv een uurtje voor het bezoek een brood.
Deze geur geeft een warm, veilig en huiselijk gevoel. Het helpt om de kijkers een gevoel van 'verliefdheid' te geven.

Buiten dat om ga je natuurlijk zorgen dat je huis er 'rustig' uitziet. Opruimen dus, en storende zaken verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hadden het in een ander draadje of je een verkoper voornamelijk gericht is op de verkoop. Ook hier geldt weer, dat je niet moet zeggen, dat jouw buren soms wel erg veel lawaai maken, of dat de afvoer stinkt als het gaat regenen.
Neem een verkoopstyliste "in dienst". Die maakt voor ongeveer 300 euro je hele huis verkoopklaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neutrale uitstraling, veel ruimte maken , veel licht creëren, wel sfeervol (een paar leuke familiefoto's mag best), alle onvolkomenheden repareren, kwastje over sommige kale plekken, frisse geur, zorgen dat alles spic en span schoon is
Mooie bossen bloemen, de verse geur van koffie en inderdaad versgebakken brood, maar dan wel heel subtiel.
Zo hebben wij ons huis begin februari binnen 2 weken(!!)verkocht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd zorgen
- dat er bloemen staan
- dat het schoon is
- dat het opgeruimd is (maar ook niet te kil, ze moeten wel zien dat er geleefd wordt)
- dat er geen zichtbaar onderhoud is.
- dat het lekker ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een enig televisieprogramma op de BBC waarin de Amerikaanse makelaar Ann Maurice mensen helpt hun huizen met weinig moeite en geld zo in te richten of op te knappen dat ze sneller worden verkocht. Erg leerzaam!

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zag al veel langs komen .Maar neem een bouwkundig rapport
dat weet je zelf ook gelijk waar de eventuele makkementen zitten en kan je ze oplossen.Komen er kijkers zorg dat er niet te veel mensen zijn en zeker ff de huisdieren weg