Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van al die vliegen af?

Op een warme dag vliegen er altijd een stuk of 20 vliegen door mijn woonkamer. Meestal vliegen ze gezellig met zijn allen in het midden van mijn kamer en een aantal gepeste exemplaren proberen door het glas weg te komen. Hoe voorkom ik deze beesten in mijn kamer en hoe kom ik ervan af?

Ps: Ik heb geen etenswaar in de kamer of de prullenbak en het raam zit meestal dicht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het balkon poepen, gaan ze daar naartoe.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ze houden niet van tocht.

Zet dus alle ramen en deuren tegen elkaar open, en je zult zien dat ze snel verdwenen zullen zijn.

Doe dit bij voorkeur overdag en dus niet `s avonds wanneer je het licht aan hebt.

Controleer verder of de ventilatie roosters in je huis in orde zijn en geen scheuren/gaten vertonen, waardoor ze weer binnen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met het warme weer wil je ook eens lekker frisse lucht van buiten. Je kunt een hor of gaas voor je raam doen, dan houd je de vliegen buiten. Geen deur open houden want dan vliegen ze ook mee naar binnen. Nu zorgen dat die 20 of naar buiten worden gejaagd of minder vriendelijke manier uit je huis gaan door een vliegenmepper. Misschien ligt er nog eten op je aanrecht dat ze daar op af komen. Zoveel mogelijk dit opruimen en vuilniszakken in de container. Dan moet het zo vliegvrij blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet toch ergens iets open staan waar ze door naar binnen komen.
Zorg dat alles goed dicht zit en gebruik horren als je iets open zet.
Je kan ook zo'n blauwe vliegenlamp aanschaffen;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n blauwe viegenlamp heeft voor mij njiet echt veel geholpen.. Blijven aanvechten en de bron achterhalen.. (Onze bron was minder smakelijk om mede te delen)
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik weet wat je met je bron bedoeld. ;-))))
Ze kunnen zich goed verstoppen in kleine spleetjes (vooral hout). Je kan het beste de vliegen met een vliegermepper meppen. Je hoeft ongeveer 20 keer te meppen. Dan wacht je tot het weer warm wordt. Als het aantal vliegen weer gestegen is dan heb je ergens tot een opening waardoor ze naar binnen komen. Probeer die opening te vinden. Als je op een boerderij woont of in het bos dan heb je misschien meer kans dat er vliegen binnen komen. Woon je in een woonwijk dan zal ergens een bron moeten in het huis waar de vliegen op af komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha "je hoeft ongeveer 20 keer te meppen" +1
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing