Welke bomen zijn anti mug en welke boom is een mooie schaduw voor mijn pony?

We wonen landelijk en we zijn op zoek naar een grote boom voor mijn pony dat ze schaduw heeft en dat het niet giftig is voor haar.

En we zoeken ook naar bomen die anti mug zijn. Want we hebben heel veel last van muggen of zou het toch komen door het kanaal waar we dicht bij wonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Het beste antwoord

De enige echte antiemugboom is dan wel de walnoot.
Bescherm dan wel de stam, anders vreet de ponny het schors er misschien van af.
Het mag niet de zwarte walnoot zijn.
Mogelijk is die wat giftig.
Zeker kunnen uit dat kanaal muggen komen, ieder stilstaand water met geen onderwaterplanten en veel modder, kunnen muggen uit ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Water en vooral redelijk stilstaand water trekt muggen aan. Ik heb vroeger wel ens gehoord dat notenbomen antimug zijn. (mIjn moeder kreeg bladeren naast haar bed om muggen op een afstand te houden. maar of ooit bewezen is dat het helpt , geen idee