Weet u welke vogel dit is? Gevonden in Spanje midden op de weg. Vier auto's reden er overheen, maar de wielen raakten hem gelukkig niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
12 jaar geleden
Goeie vraag?

Het beste antwoord

Het is, denk ik, een (jong, volgens mij ook een vrouwtje) van een roodkopklauwier. Als je kijkt naar de snavel en de vleugel, en deze vergelijkt met de link, zie je de overeenkomst.

http://www.vogelfotos.nl/roodkopklauwierjong003a.jpg

Toegevoegd na 13 minuten:
Maar mocht je me niet geloven, dan kun je de foto op de facebook van de vogelbescherming plaatsen, dan gaan alle andere vogelaars ook voor je op zoek :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook, want ik denk dat mijn casa mus het idd toch niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reacties, en met name aan Mueslibar. De overeenkomsten met een jonge Roodkopklauwier zijn er op alle punten: kopje, ogen, verendek en zwarte klauwtjes. Ook de locatie.
We waren van plan hem juist vandaag weer los te laten omdat zijn gekwetste vleugeltje nagenoeg genezen leek, maar helaas is mijn vogeltje vanochtend overleden... :(((

Andere antwoorden (3)

Een ordinaire huismus. ;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Gezien spanje: Mus di Casa. :-)

Zonder gekheid, het betreft een mus, en heet daar de Spaanse mus. Latijns: Passer hispaniolensis

Toegevoegd na 3 uur:
Ik was ietsje te voorbarig, het betreft een rotsmus. Wel naaste familie van de Spaanse/huismus.
Zie nieuwe plaatje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet zeggen, ik weet niet zeker of het wel een rotsmuts is, als je kijkt zie je dat er geen oogstreep is op de foto, terwijl een rotsmuts deze wel heeft. Nu zit er net een stukje tralies voor, dus heel misschien is die er wel, maar ik twijfel een beetje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu ik de snavel vergelijkt, die zijn ook niet hetzelfde
Het zou wel eens het jong van een sperwer kunnen zijn....
Ik hoop dat je er gauw achter komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een musje. Eerste antwoord zei t ook al.
Maar tis geen ordinaire mus! Ze zijn schattig!!