Wachttijd huren in Leiden en Noordwijkerhout (Woonzicht)

Ik sta nu 60 maanden en één dag ingeschreven bij woonzicht, (Medio 2004 hebben de woningcorporaties en gemeenten in de regio Holland Rijnland besloten om te komen tot één regionale woningmarkt. Dit betekent dat de woningcorporaties al hun vrijkomende woningen in deze regio op dezelfde wijze verdelen.)

Ik ben een starter en ben benieuwd of iemand ervaring heeft met woonzicht en vanaf wanneer je ongeveer kans maakt op die starter woning?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gedoe hè om in de bollenstreek een huur huis te krijgen? Vind het een belachelijk systeem..iemand die al een huis heeft, krijgt meer punten dan iemand die starter is....

Antwoorden (3)

Tja 60 maanden is in verhouding niet veel met de rest..wij hadden ook zoiets maar wij zijn toen eerst particulier gaan huren en hebben de woonwaarde van het huis bij woonzicht bijgeschreven en toen kregen we 10 jaar in wachttijd erbij en pas toen maakte we kans bij woonzicht...als ik jou was zou ik gewoon blijven reageren op starters woningen en meedoen aan lotingen..dat zijn je beste kansen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kennis van mij heeft al een geruime tijd een huis te koop en krijgt deze niet verkocht, onlangs bood hij mij aan dit te verhuren aan mij. Als ik hier nu tijdelijk in trek (zeg 3 maanden) en ik ga weer weg, kan ik dan ook extra woonwaarde krijgen en ook als hij toch nog een koper vind en het dus niet verder verhuurd?
Na 4 jaar gemiddeld heb je kans dat je genoeg punten hebt...gewoon gaan reageren dan zien ze dat je actief bent, en hopen op een beetje geluk..succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas is 4 jaar niet genoeg. Zoals in de vraag als staat is sjors86 al 60 maanden ingeschreven, dus 5 jaar. Ik sta zelf 51 maanden ingeschreven en sta nog steeds bij elke inschrijving aan de verkeerder helft van de wachtlijst. Bij 'actieve reacties' kun je zien wat de hoogste inschrijfwaarde is van jouw concurrenten. Het gemiddelde lijkt tussen de 150 en 200 maanden te zitten, dus je moet nog wat maanden wachten helaas. Of reageren op huizen met loting.
Bij ‘actieve reacties’ kun je zien wat de hoogste inschrijfwaarde is van jouw concurrenten. Het gemiddelde lijkt tussen de 150 en 200 maanden (in Leiden) te zitten, dus je moet nog wat maanden wachten helaas. Of reageren op huizen met loting.