Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik de kiezels die over bituum en een 3cm dikke isolatielaag liggen weghalen en dan houten vlondertegels van 1.00x1.00 neerleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
729

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, dat mag.
Máár, in wat voor een conditie verkeerd het dak en die bitumen bovenlaag? Als die bovenlaag al wat ouder is dan kan hij snel beschadigen. En is het dak wel geschikt om belast te worden op veel lopen et cetera? Als je daar aan twijfelt moet er eerst een constructieberekening gemaakt worden.
En verder: heb je wel gedacht aan een vergunning? Informeer of je die hier nodig hebt.
Vergeet ook niet om met je buren te overleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord.Vergunning etc. is geregeld en het dak kan belast worden. Wil de houten tegels het liefst zonder al te veel moeite neerleggen en alle andere buren hebben de tegels gewoon op de kiezels gelegd maar dan is het moeilijk de boel vlak te krijgen. Een raamwerk is me teveel werk; waar ik ook aan dacht is om onder de hoeken rubberen tegels te leggen dan hoeven de kiezels niet weg en kun je de boel toch redelijk vlak krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, rubberen tegels eronder is een aanrader, dan heb je ook minder kans op beschadigingen en word het gewicht beter verdeeld. Je hebt hier ook speciale rubberen tegeldragers voor. Zie o.a.: http://www.vlonderhout.com/rubberen-tegeldrager-kopen/
Ga je de tegels lijmen? Of wordt het een zwevende vloer? Als je ze gaat lijmen zou ik je aanraden om de ondergrond te egaliseren na het verwijderen van de kiezels. Voor te strijken met een goede buiten voorstrijk alvorens je ze verlijmd. Als het een zwevende vloer wordt kan je ze ook verwijderen maar is het alsnog verstandig om toch even te egaliseren om zeker te weten dat de tegels ook goed blijven liggen. Mocht je ze op willen voegen is het belangrijk een buitenvoeg te nemen voorbijveeld in de vorm van Pavifix oid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding