Wij mogen nog 25 m2 aan ons huis bouwen. Als wij een blokhut in de tuin zetten, gaat de oppervlakte hiervan af van de nog toegestane vierkante meters?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

dit hoeft niet tenzij u beslist een nogal grote blokhut te nemen.

met nog 25m2 te gaan kunt een een blokhut van 5 bij 5 nemen en dan valt u dus blijkbaar precies in de norm.

is het iets kleiner dan 25m2 kan je gaan voor 4,5 bij 4,5 val je nog mooi onder de norm waarschijnlijk.

hoe dan ook als u zegt nog 25m2 vrije ruimte te hebben.
kunt u hier gewoon een blokhut opzetten wat aan dat formaat voldoet.

succes

Toegevoegd na 11 uur:
na de vraag nog eens goed bekeken te hebben bedenk ik me dat een blokhut in de tuin geen aanbouw is!!!

dus zou dit niet afgetrokken mogen worden!!

echter durf niet met 100% zekerheid te zeggen of het nou wel of niet afgetrokken word!!

mijn advies is om bij de gemeente hier over te informeren omdat dit ook per gemeente misschien wel kan verschillen!!!

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan jouw definitie van een blokhut.
Als dat een hutje achter in de tuin is voor een paar fietsen en wat tuinspullen dan hoort dat niet bij het huis.

Is het een blokhut van 35.000,- euro met woonfunctie dan mag dat niet.

Waar de grens ligt? Daarvoor zal je bij de gemeente moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een normaal tuinhuisje zal geen probleem zijn,
het zal niet bij die 25m2 horen.
Een vergunning zal je er ook niet voor nodig hebben. Maa gemeente's zijn rare dingen. ;-)
Dus zeker weten is altijd beter.
En altijd fijn om ergens te lezen tot hoe groot je mag gaan.